Aleix Espargaro, Alvaro Bautista, Stefan Bradl Hlavní obrázek k článku: Aleix Espargaro, Alvaro Bautista, Stefan Bradl

Po včerejším oznámení, že Alex Rins bude druhým jezdcem u továrního týmu Suzuki - prvním je Andrea Iannone - se přestupový kolotoč pootočil o hodně důležitou zatáčku dále. Je jasné, že aktuálně jsou v další hře tři volní jezdci: Aleix Espargaro, Alvaro Bautista, Stefan Bradl. Tak se podívejme, co se dá očekávat a kam povedou jejich kroky.

Aleix Espargaro - Španěl - 26 let: Zatím tovární jezdec Suzuki, ale tam po sezóně 2016 končí. To je fakt! A jelikož říká: „Můj čas u Suzuki už vypršel, je nutno se dívat dopředu a věnovat se s plnou vahou novému projektu.“. Slovo Aprilia nebere starší z bratrů Espargarových do úst, neboť ještě není nic podepsaného, ale je celkem jasné, že týmovým kolegou Sama Lowese v továrním týmu Aprilia bude právě Aleix Espargaro. Má sice nabídky od dvou týmů z WorldSBK, ale dobrovolně v posledních sezónách ještě nikdo MotoGP neopustil. A nesmíme zapomínat, že Aleix Espargaro vyhrál celkem třikrát neoficiální MS kubatury CRT (2012 a 2013) / Open (2014), dvakrát z toho s motocyklem ART-Aprilia.

Alvaro Bautista - Španěl - 31 let: Ještě stále tovární jezdec týmu Aprilia Racing, ale ačkoliv dojel v Barceloně na P8, tak na něho místo u Gresiniho zřejmě nezbude. A do WorldSBK přestoupit nechce, to potvrdil: „Rozhodně nepřestoupím do MS-Superbike“, řekl před dvěma týdny po GP Katalánska. Nyní se on a jeho manažer Simone Battistella museli začít zajímat o nějakou jinou alternativu.

Bautista se nabídl u týmu Avintia Ducati, tam jsou ale spokojeni s Héctorem Barberou a tak zde šance pro Bautistu je hodně malá.

31letý Bautista vyhrál za tým Jorge Martineze MS 2006 v kubatuře 125ccm, další tři sezóny za něho závodil v MS 250tek. Zde se postupně umístil v roce 2007 na P4, 2008 se stal vicemistrem světa a 2009 skončil v Top-4. Pak s příchodem nové kubatury Moto2 odešel v sezóně 2010 a 2011 do továrního týmu Suzuki-MotoGP a další tři roky závodil v týmu Gresini-Honda do konce sezóny 2014. Nyní je tedy španělský rutinér rok a půl v továrním týmu Gresini-Aprilia.

V týmu Ducati od Jorge „Aspar“ Martineze by Bautista nahradil buď Eugene Lavertyho, nebo Kolumbijce Yonnyho Hernandeze.

Pokud by se Bautista spojil s Martinezem, tak bychom předběžně viděli 2017 opět sedm až osm Španělů v MotoGP: Jistí jsou Marc Márquez, Jorge Lorenzo, Pol a Aleix Espargarové, Maverick Vinales, Héctor Barbera, Alvaró Bautista; otazník visí nad Tito Rabatem.

Změna motocyklové techniky z Ducati na Aprilli u Aspara se ukázala neprůchodná, Ducati trvá na podepsané smlouvě s Asparem i na rok 2017.

Stefan Bradl - Němec - 26 let: Mistr světa Moto2 z roku 2011 má šanci zůstat v královské kubatuře MotoGP téměř nulovou, pokud by se nestal překvapivě týmovým kolegou Sama Lowese, což by se ale rovnalo doslova zázraku. A tak se německému zkušenému jezdci se 76 starty v MotoGP a 33 v Moto2 nabízejí dvě varianty dalšího pokračování v závodní činnosti.

WorldSBK nebo MS-Moto2! V obou dvou kubaturách je o 7násobného vítěze Grand Prix a majitele 19 pódií zájem, bohužel v MotoGP získal na své konto během 76 startů ve 4 a půl sezónách jediné podium.

Naopak pro DWO by silný Němec - třeba s továrním motocyklem Ducati místo Davide Giugliana - byl určitě diváckým magnetem, ale stejně i jeho návrat do jeho mistrovské kubatury Moto2.

Bradl už totiž nemůže počítat s alternativou jediného Němce v MotoGP, toto místo zaujal jeho mladší krajan Jonas Folger, který pojede v satelitním týmu Hervého Poncharala Tech3-Yamaha.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama