Reklama

"Tovární" tým Peugeot: Jak dlouho to ještě může fungovat?

Zatímco předchůdce Racing Team Germany je v konkurzním řízení, tak jeho nástupci, tedy závodní stáji Peugeot SP Racing, hrozí rozpuštění. Je to opravdu tak vážné? Pokusme se pochopit aktuální situaci a ta není vůbec růžová.

Dřívější tým Racing Team Germany závodí nyní v MS-Moto3 pod názvem Peugeot MC Saxoprint, ale jeho předešlá bída s ním pokračuje i nadále. Při prvních čtyřech dosavadních závodech vyšel oficiální tovární tým Peugeot s oběma piloty třikrát naprázdno.

V Jerezu skončili John McPhee a Alexis Masbou v Qualifying na P25 a P30. Jen pro dokreslení: Masbou vyhrál ještě v roce 2015 s motocyklem Honda NSF250RW Gp Kataru, McPhee stál dvakrát na nejlepším startovním místě a při GP Indy byl odmávnut jako druhý v cíli.

V jezdcích tedy zřejmě problém není.

„V pátek ještě všechno fungovalo, i řazení. Celá sobota ale už byla problémem. A pokud ti motocykl neposkytuje dostatek důvěry, tak se to odrazí i na jezdeckém nasazení. Přece nebudeš riskovat svůj život“, ví dobře týmový principál Terrell Thien.

A ten stejný Terrell Thien pokračoval: „Řekli jsme jezdcům v Jerezu jasně, výkon motoru není na takové úrovni, jak jsme si představovali. Jezdci jsou schopni udržet se v závěsu jen za cenu zvýšené rychlosti v zatáčkách. pokoušeli jsme se motocykly tak nastavit, aby naši piloti mohli jet zatáčkami rychleji, ale to vydrží pouze několik kol. U Masboua by to možná vydrželo ještě několik kol více a mohl získat nějaký ten bod...Ovšem jeho motocykl byl na rovinkách tak špatný, že musel stále více a více riskovat. A proto ztratil kontrolu nad předním kolem. A podobné to bylo i u Johna McPhee, o dvě kola dříve“.

Díky špatným výsledkům se nyní rozprostírají nad týmem hodně temné mraky. V tabulce MS je McPhee (devět bodů v mokrém závodě za P7 v Las Termas) na P18, Masbou ještě nebodoval; přičemž body už letos získalo celkem 26 jiných jezdců.

Novým obchodním ředitelem v zimě vybudovaném SP Racing GmbH sice nastoupil v osobě Meinhardta Rudolpha úplně nový člověk, ale o jeho kompetenci by se dalo pochybovat. Bývalý řidič autobusu provozuje jedno taxi a personální poradenství. Druhým novým obchodním ředitelem je jistý Pierre Dostmann (Pierre Dostmann - čištění budov).

V paddocku GP se ze všech stran ozývá, že Meinhardt Rudolph a Pierre Dostmann neoplývají žádnými přemrštěnými poznatky o mezinárodním motocyklovém sportu. Spíše připomínají slaměné panáky na poli, nebo tiché společníky dosavadních spolumajitelů.

Terrell Thien je jako nový týmový manažer konfrontován s nezaplacenými účty z minulého období a „starými hříchy“. Sám přitom říká, že mu bohužel chybí absolutní přehled o finanční situaci v novém týmu, která není dle pohledu zvenčí vůbec růžová.

Peugeot sice zaplatil jako firma peníze za závodní materiál ve výši 350.000 Euro firmě Mahindra Racing - tedy za motocykly jako takové, ale tým Saxoprint musí hradit veškeré operativní výdaje, provoz hospitality, pneumatiky, jezdecké gáže, cestovní výdaje, závodní provoz atd. Mluvíme řádově o částce vyšší než 700.000 Euro.

Tím je jasné, že si tým musí pořádně „utáhnout“ opasek, aby přežil sezónu 2016.

„Tým pojede už před polovinou sezóny proti zdi“, říkají zástupci Mahindry.

Terrell Thien prý už po GP Kataru uvažoval, zda nebude lepší skončit raději dříve, než bude pozdě. Samotný Thien na toto téma vysvětluje: „V Jerezu se konala celá řada krizových schůzek. Vše začalo jednáním s Mahindrou. Ti nám slíbili updaty, ale ty dostal pouze tovární tým od Aspara, což samo o sobě odporuje daným pravidlům. Pokud totiž jsou dodány updaty, tak je musí zároveň dostat všechny týmy. Pokud je třeba k dispozici pouze jeden výfuk, tak si každý může dělat co uzná za vhodné. Takže v praxi nesmíš jeden výfuk označit jako ten nově označený a říci, pouze tento od Mahindry se smí používat. Nyní v Jerezu dostal pouze jeden tým z pěti upgrady a to mně hodně naštvalo, protože to bylo označeno úplně jinak.“

A nejbližší budoucnost továrního týmu Peugeot není vůbec růžová: „Dle reglementu nesmí Mahindra od GP Kataru připravit týmům žádné motorové updaty, vývoj je pro všechny továrny zmrazen a pouze se svolením HRC a KTM by to bylo možné, což se ale nedá předpokládat!“, říká dále Thien.

Realita ovšem vypadá trochu jinak: Ačkoliv by měly být všechny týmy od Mahindry přibližně na stejné úrovni, tak pouze tovární tým Aspar s „Pecco“ Bagnaiou má na svém kontě dvě pódiová umístění (3. v Kataru, 3. v Jerezu). Ten má 34 bodů a je v MS v Top-5. Vítězství v Jerezu propásl o pouhých 3,4 sec. To ale v praxi znamená, že mu konkurence od HRC a KTM určitě nepovolí žádné upgrady na motoru.

Mimochodem: Druhý nejlepší pilot od Mahindry je v MS na P20 - Bagnaiův týmový kolega Jorge Martin nasbíral zatím osm bodů během čtyř závodů.

A Thien úplným závěrem připomíná tvrdou realitu: „Během sezóny můžeme dostat maximálně nějaký nový airbox nebo novou převodovku. Mahindra se nyní soustředila pouze na Asparův tým a samozřejmě na Bagnaiu, který už stál dvakrát na pódiových stupních. A my jen slyšíme opakovaně: “Podívej se sem, jedni to dokáží, druzí ne. Vy všichni další to neumíte a to je váš problém, ne náš"!



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama