Vespa GTS / GTS Super
- Publikovno: 15.4.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Inovovaná Vespa GTS nastavuje nové standardy z hlediska bezpečnosti a elektronických systémů.
Technika zahrnuje především nové zavěšení předního kola ESS představené nedávno u menších modelů Primavera a Sprint. Stále drží tradici pákového ramene, ale nový systém podstatně snižuje třecí síly až o 50%. Samotný tlumič je nyní uchycen k mohutnému čepu místo předchozího uchycení pomocí několika šroubů. Toto řešení umožňilo větší zdvih a schopnost tlumit více nerovností vozovky aniž by to pocítil jezdec. Díky tomu je GTS nyní komfortnější i bezpečnější. Navíc poprvé ve své historii velká Vespa nabízi volbu brzdového dvoukanálového systému ABS společně s kontrolou trakce zadního kola ASR.
Významnou modernizací prošlo také osvětlení a přístrojová deska. Do předních blinkrů je integrováno denní LED osvětlení. Zcela nová přístrojová deska je v základu shodná s modely Primavera a Sprint a představuje skvělý kompromis tradičního ukazatele rychlosti a malého multifunkčního displeje zobrazujícího mnoho užitečných údajů, barevné řešení je naopak zcela odlišné od menších Vesp a podtrhuje individualitu nové GTS.
Podsedlový prostor je objemnější a pojme dvě otevřené Jet přilby. Samotné sedlo je komfortnější díky nové výstelce a potahu. V úložném protoru pod přístrojovou deskou najdete USB port pro dobíjení elektronických zařízení. VMP, Vespa Multimedia Platform (volitelné příslušenství), umožňuje propojit chytrý telefon s řídící elektronikou skútru a zobrazovat okamžitě mnoho zajímavých informací:
rychlost
otáčky, okamžitý výkon i kroutící moment motoru
okamžitou i průměrnou spotřebu
průměrnou rychlost
napětí baterie
trasy, mapy a zájmové body (např. čerpací stanice)
stav pneumatik (pouze u verze s ABS/ASR)
Vespa „finder“ který si pamatuje poslední polohu před vypnutím motoru
Nové Grand Turismo GTS je opět skvělou ukázkou nových technologií, citu pro detail a moderní pojetí klasického designu. Na výběr jsou opět dvě verze, každá se dvěma motory.
GTS 125/300, elegantní, komfortní a vysoce praktická díky sériově montovanému zadnímu nosiči. Slušivý vzhled zvýrazňují leštěné ráfky a na výběr jsou tři decentní barvy, vždy doplněné krémovým potahem sedla, ocelově modrá grigio dolomiti, tmavě modrá blue midnight a černá nero vulcano.
GTS Super 125/300, sportovnější vzhled podtržený černými ráfky, černým sedlem s bílým lemováním a čtyřmi kontrastními pastelovými barvami, nová zářivě modrá blue gaiola, bílá montebianco, červená rosso dragon a černá nero lucido.
Technické údaje:
Motor: Vzduchem chlazený jednoválec se čtyřmi ventily na válec OHC. Vrtání a zdvih 75 x 63 mm, zdvihový objem 278 ccm, kompresní poměr 10,5:1. Největší výkon 15,8 kW při 7500 1/min, největší točivý moment 22,3 N.m při 5000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod přímý, automatická převodovka.
Podvozek: Samonosný rám. Brzdy kotoučové o průměru 220 mm. Pneumatiky 120/70 R12 vpředu a 130/70 R12 vzadu. Rozvor 1370 mm, výška sedla nad zemí 790 mm, provozní hmotnost 158 kg. Objem palivové nádrže 9,2 litrů.
Cena: 137 990 Kč vč. DPH
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 15.4.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - BMW ASA: automatické řazení pro motocykly
- 1.5. - KTM 450 Rally Replica 2025: do písku i kamení
- 19.4. - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus
- 25.3. - Honda CB125R 2024: stylovka pro začátečníky
- 21.3. - Husqvarna Svartpilen 801: dvouválcový naháč
- 18.3. - Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem