Elektrická Honda PCX: skútr s výměnnými bateriemi Hlavní obrázek k článku: Elektrická Honda PCX: skútr s výměnnými bateriemi

Co uděláte, když za vámi přijdou děti, že se jim vybily baterie v autíčku na ovládání? Jasně, vyměníte je za jiné. Časem dospějete k tomu, že si koupíte dobíjecí baterie a další stupeň je ten, že budete mít druhou, plně nabitou sadu k okamžité výměně a to je přesně princip elektrického skútru PCX.

Jednoduše budete jezdit a až vám dojde „šťáva“, dojedete si k dobíjecímu automatu, přiložíte k němu platební kartu a on vám vydá nabitou baterii výměnou za tu vaši, kterou umístíte na stejné místo, aby se mohla dobít pro dalšího uživatele. Nebudete tedy muset čekat nikde u dobíjecího stojanu, ale během pár minut pokračovat ve vaší jízdě dál. Tyto dobíjecí automaty můžou stát kdekoliv, ať už na ulicích, u záchytných parkovišť nebo u nákupních center. Můžete je mít na maloměstech i v centru hlavního města.

1 Honda koncept elektricke baterie (1)1 Honda koncept elektricke baterie (5)1 Honda PCX elektricky skutr koncept (3)

Zdá se to jako sci-fi? To ani náhodou. Tenhle převratný nápad představila Honda na veletrhu Consumer Electronics Show v Las Vegas a dovedla ho k takové dokonalosti, že stejný typ baterií budete moci využívat třeba ve čtyřkolce, v buggyně nebo v dalších mobilních produktech firmy Honda. Honda je nazvala „Mobilní baterie“ a je to vlastně výstižné pojmenování.

1 Honda PCX elektricky skutr koncept (1)1 Honda PCX elektricky skutr koncept (2)

Pokud se rozhodnete mít svoji domácnost vybavenou těmito vozidly, budete zcela jistě vlastnit i svoji domácí dobíjecí stanici, kde budete mít stále připravenou plně nabitou baterii. Elektřinou poháněný skútr Honda PCX se dvěma odnímatelnými bateriemi umístěnými pod sedlem představila Honda již v říjnu na výstavě EICMA.

1 Honda koncept elektricke baterie (2)1 Honda koncept elektricke baterie (3)1 Honda koncept elektricke baterie (4)

Honda je se svým projektem až tak daleko, že dokonce nabízí tyto automaty s bateriemi jako možné úložiště pro přebytečnou energii v síti v době nízké spotřeby a v době špičky, kdy je vyšší poptávka, by ji zase vracela zpět. Myslím, že nápad je to velmi dobrý a zřejmě by to mohlo i fungovat. Jediný zádrhel však vidím v tom, že pokud by to stálo pouze na výrobcích Hondy, asi by to bylo finančně velmi nákladné, ale pokud by se dohodli i s ostatními výrobci a začali používat jednotné baterie, dávalo by to zcela jistě smysl.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama