Reklama

Ural cT: prototyp elektrické sajdkáry Hlavní obrázek k článku: Ural cT: prototyp elektrické sajdkáry

Co by to bylo za motocykl značky Ural, kdyby neměl svůj typický postranní vozík? Takhle jej totiž většina nás zná, ale ne s inovativním pohonem pomocí elektromotoru.

Proč to nezkusit jinou cestou? Možná právě tohle si řekli výrobci motocyklů, jejichž srdcem je vzduchem chlazený dvouválcový motor. Spojili se s výrobcem elektromotocyklů Zero Motorcycles, kalifornskou ICG a společně se vrhli na konstrukci prototypu, který bude poháněný čistou energií.

1 Ural prototyp elektromotocyklu (3)1 Ural prototyp elektromotocyklu (5)1 Ural prototyp elektromotocyklu (4)

Základem jim postál model cT, u kterého konstruktéři ponechali beze změny jeho celkový vzhled, podvozek i postranní vozík bez pohonu kola. O implementaci elektromotoru do rámu se postarala firma ICG. Motor o výkonu 61 koní (45kW) a kroutícím momentem 110 Nm dodala firma Zero Motorcycles, která má bohaté zkušenosti s výrobou motocyklů na elektrický pohon.

1 Ural prototyp elektromotocyklu (7)1 Ural prototyp elektromotocyklu (6)1 Ural prototyp elektromotocyklu (9)

Výkon je přenášen rovnou na zadní kolo. Energii čerpá z baterie o kapacitě 19,5 kW, která je z běžné sítě dobita na 95% za přibližně 8 hodin. Dojezd na jedno plné nabití je až 165 kilometrů. Do motocyklu by byla možnost implementovat i silnější baterie o kapacitě 21,6 kW a s ní by se dalo ujet až 200 kilometrů. Hmotnost se oproti sériovému modelu vážícímu 337 kilogramů zvýšila o 36 kilogramů a jeho maximální rychlost je 140 km/h.

1 Ural prototyp elektromotocyklu (1)1 Ural prototyp elektromotocyklu (2)1 Ural prototyp elektromotocyklu (8)

Zatím bude prototyp elektrické sajdkáry Ural sloužit konstruktérům k podrobným testům výkonnostních parametrů i jízdních vlastností. Ovšem pokud by vzbudil zájem u veřejnosti, možná by se i pustili do samotné výroby. Nečekejte však, že by to bylo závratně rychle. Pokud by totiž vedení schválilo produkční verzi, do prodeje by se stejně dostal nejdřív za dva roky. Ale to zas budou v Zero Motorcycles o kus dál s vývojem baterií, a tak by mohl dostat Ural ještě lepší kus, s lepšími parametry.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama