Reklama

Test Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition: obytný přívěs pro motocykl

Velké množství motorkářů se na delší cesty vydává s automobilem a přívěsným vozíkem, na kterém veze svůj motocykl. Co se ale vydat na cestu i s vlastním bydlením, do kterého vám bez potíží vejde i váš stroj? Otestovali jsme obytný přívěs francouzské značky Silver, který zároveň pojme dospělý motocykl. Na výlety pro dva s motorkou se jedná o téměř ideálního společníka.

Francouzského výrobce lehkých a solidně zpracovaných jednoosých přívěsů, jenž na českém trhu zastupuje firma Fibich CampingCars z východočeských Holic, představuje levnou volbu pro specifické zákazníky, kteří ocení jeho chytrá řešení, nenáročnou údržbu, dostupnost a malou pohotovostní hmotnost. Přívěsy Silver, které se montují ve francouzském Hammers nedaleko Le Mans, můžete táhnout opravdu za každým vozidlem, přičemž jeho nebržděnou verzi lze mít i s celkovou hmotností do 750 kilogramů.

1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (8)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (10)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (30)

My jsme za oj automobilu Subaru Forester, vybavené hybridním pohonem, kde dvoulitrovému boxeru pomáhá malý elektromotor, zapřáhli specialitku v podobě řady Freestyle, která vyhoví zejména vaší zálibě v jízdě na motocyklu. Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition totiž kombinuje výhody lehkého obytného přívěsu s příslušenstvím a moto přepravníku v téměř dokonalém souznění. Navíc díky „závodnickému“ polepu tenhle přívěsný vozík rozhodně vystupuje z davu. Cílová skupina je i tímto prvkem ještě více omezena (ne každému se polep musí nutně líbit), stejně jako je to s rozměry motocyklu, který se dovnitř vejde.

Pokud vám tenhle obytný přepravník motocyklů přijde jako dobrý nápad pro vaše výlety nebo jako zázemí k okruhovému či motokrosovému řádění, pak vězte, že dovnitř naložíte jeden dospělý, ale rozměrově kompaktnější stroj. S velkým cestovním endurem s dlouhými zdvihy nepočítejte stejně jako třeba s širokou cestovní mašinou. Ne, že by francouzský přívěs tuhle porci neuvezl, nosnost čtyř stovek kilogramů je dostatečná, problém je s dvoumetrovou výškou přívěsu a také šířkou zadní části nástavby.

2 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (28)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (26)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (27)2 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (29)

Naopak pro pobyt dvoučlenné posádky je tu místa dost. Pokud vyklopíte zadní část podlahy, z níž se stane pevný nájezd a vyjedete s vaším strojem, máte k dispozici útulný obývací prostor se stolem a sezením pro čtyři osoby, stejně jako po levé straně miniaturní kuchyňku s dřezem a lednicí a napravo plnohodnotnou toaletu s chemickým WC a malou sprchou. Interiér kompaktního francouzského přívěsu charakterizují svěží barvy nábytku a čalounění. Další kouzlo přívěsu Mini Freestyle 300 pak nespočívá jen v jeho lehké konstrukci a kompaktních rozměrech, ale také výklopné střeše, která při zastavení umí poskytnout dostatek prostoru pro pohyb uvnitř i dospělým.

Uvnitř 3,3 metry dlouhé nástavby, jejíž střecha a boky jsou tvořeny zesíleným polyesterem, se vstupem umístěným vpravo vzadu naleznete spaní pro dvě dospělé osoby. Vpředu se místo stolku rozloží lůžko o rozměrech 190x140 centimetrů a pokud chcete jako správný motorkář spát se svým plechovým miláčkem z bezpečnostních či citových důvodů, dá se to taky. Ale jen v případě, pokud se zasunete na pravý či levý bok přívěsu a budete se chtít kochat pohledem na mašinu a možná i trochu nasávat výpary.

2 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (13)2 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (14)2 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (16)2 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (22)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (23)

Nesmíme ale zapomenout, že tenhle obytný přívěs slouží spíše jako minimální zázemí pro pobyt a přespání. Většina vašich činností se za jen trochu příznivého počasí bude odehrávat venku nebo pod příplatkovou markýzou. My jsme v době našeho testu měli štěstí na počasí a vydali jsme se díky možnostem pohonu všech kol a světlosti Subaru Forester i mimo zpevněné cesty.

Pro lehký přívěs to nebyl ani zde žádný problém. Otáčení, couvání či manipulace je samozřejmě snazší, při kempování pak určitě oceníte příplatkové opěrné nohy, a hodí se i nájezdová brzda. Díky ní se za tažným vozidlem choval přívěs i s naloženou motorkou velmi stabilně. Standardní doložnost 406 kilogramů umožní naložit většinu dostupných jednostopých strojů.

1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (33)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (34)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (35)

Technické údaje Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition

Celková délka: 4,42 m
Délka nástavby: 3,30 m
Celková šířka: 2,02 m
Celková výška: 1,98 m (2,33 m se zvednutou střechou)
Vnitřní výška: 1,92 m
Počet lůžek: 2
Pohotovostní hmotnost: 794 kg
Celková hmotnost: 1200 kg
Doložnost: 406 kg
Ocelová kola s pneumatikami: 185/45 R14
Topení: plynové Truma S3004
El. ohřev vody: Truma Therme
Lednice: 85 l
Objem nádrže na vodu: 20 l
Základní cena: 529 000 Kč včetně DPH

1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (31)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (20)2 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (9)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (1)2 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (4)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (2)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (3)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (5)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (6)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (12)2 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (11)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (7)2 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (15)2 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (17)2 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (18)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (19)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (24)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (25)1 Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition test (32)

Foto: autor pro Caravan magazín



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama