Reklama

BMW představuje laserové světlomety na motocyklu

Technologie laserových světlometů není u německého výrobce žádnou žhavou novinkou, u automobilů řady 7 a hybridu i8 ji už používá, ale ne tak u motocyklů.

Na veletrhu Consumer Electronic Show v Los Angeles poprvé představil BMW Motorrad tuto novinku také na motocyklu, konkrétně na jejich vlajkové lodi BMW K 1600 GTL. V čem jsou vlastně laserové světlomety jiné? Tak především je to jejich úspora energie, pro svůj provoz jí potřebují až o třicet procent méně a ačkoliv vycházejí z technologie LED světel, dokáží osvětlit vozovku mnohem lépe. Paprsek by měl dle vyjádření výrobce dosáhnout až do vzdálenosti 600 metrů.

Další jejich výhodu ocení zejména protijedoucí řidiči. Laserové světlomety mají v sobě zabudovanou kontrolku, pracující na bázi kamery, která zabrání oslnění ostatních účastníků provozu.Světlo připomíná obyčejné denní a tak je mnohem příjemnější na oči. Třetí výhodou je samotná velikost laserových diod, ty jsou oproti LED diodám desetkrát menší a tím pádem i mnohem lehčí.

Jak vlastně celý systém pracuje? Laserové světlomety vychází z vysoce účinných LED diod, které směřují modrý laserový paprsek skrz výkonné čočky na povrch opatřený fluorescenčním fosforem. Tato substance je pak přemění na jasně bílé denní světlo, které míří přímo na vozovku.

Tato technologie není nijak složitá ani náročná na výrobu, ale je zatím dost drahá na to, aby se běžně používala do produkčně vyráběných motocyklů a tak ji nejspíše v dohledné době na jednostopých strojích BMW asi neuvidíme. Ačkoliv těžko říct. Audi totiž také ve svém produkčně vyráběném vozu Audi R8 LMX využívá laserové světlomety a tak bychom se klidně mohli dočkat toho, že se objeví na některém z motocyklů Ducati. Uvidíme tedy, kdo se s touto novou technologií vytasí jako první.

1 BMW laserove svetlomety11 BMW laserove svetlomety21 BMW laserove svetlomety51 BMW laserove svetlomety31 BMW laserove svetlomety4



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama