Yamaprilia: výjimečný okruhový stroj
- Publikovno: 29.6.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Gareth Evans toužil vlastnit okruhový stroj s dvoutaktním dvouválcovým motorem, ale jaksi si pořád nemohl vybrat. Někdy se mu nelíbil design, jindy mu nevyhovoval podvozek, až se nakonec rozhodl, že si postaví doma svůj vlastní bike.
Do rámu z Aprilie RS250 usadil dvoutaktní motor z Yamahy RZ350, doladil pár díly, které buď sehnal po bazarech nebo si je vlastnoručně vyrobil sám a světu představil svoji stavbu, kterou bychom klidně mohli pojmenovat Yamaprilia. Než však opustila jeho garáž, zabralo to téměř tři roky, chtěl totiž postavit motocykl, který bude mít skvělý zvuk a ještě lépe vypadat. Původně chtěl do rámu usadit čtyřválec z Yamahy RD500 nebo Suzuki RG500, ale nakonec se rozhodl pro dvouválec, který je lehčí, má jednodušší konstrukci a také má potenciál pro zvýšení jeho výkonu.
Celkem čtyřicet hodin zabraly jenom povrchové úpravy na motoru. Uvnitř mu dal novou klikovou hřídel, zapalování, písty, ložiska a spojku. Nízkoolovnatý benzín, pro který musel být motor upraven se do motoru dostává přes karburátory Keihin PWK spolu se vzduchem přisávaným přes filtr BMC. Na zakázku si nechal podle svého 3D návrhu vyrobit chladič od italské firmy H20 Performance a koncovky výfuků obdržel od firmy Jim Lomas. Pod nádrží je umístěná expanzní nádobka, která byla také vyráběna na zakázku.
To podvozek byl už pro Garetha předem jasný. Aprilia RS má pro něj ten nejhezčí rám, jaký kdy sériový čtvrtlitr měl. Přední vidlici vyměnil za závodní Öhlins z Ducati Panigale, zadní tlumič Öhlins TTX musel být poupraven před samotným upevněním do rámu. Závodní jsou také brzdiče Brembo. Pro snížení celkové váhy použil ráfky BST z karbonu, které však musel rovněž poupravit, aby se daly správně uchytit.
Některé komponenty si dokonce Gareth vyráběl sám. Umí totiž obrábět kovy a tak si dokázal vyrobit jak čep zadní kyvné vidlice, držák zadní brzdy, tak i můstky vidlic nebo vodítko řetězu. Všechny šrouby jsou vyrobeny z titanu. Mnoho času také věnoval výrobě karbonové kapotáže, která je rovněž jeho vlastním dílem.
Gareth dostal svůj vlastní motocykl již k prvním narozeninám a ve třech letech jej proháněl po zahradě. Jeho rodiče jej aktivně podporovali během závodění, které jej provázelo po celé jeho dětství. Už v té době si zamiloval dvoutaktní motory. Nejsou tak rychlé jako supermoderní novodobé čtyřtakty, vybavené tou nejlepší technikou, ale mají svoje jedinečné kouzlo, typický zvuk a vůni. Sám říká, že když se účastní závodů, je kolem jeho stroje více diváků než u nejmodernějších motocyklů.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 29.6.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Časový program Pirelli Catalunya Round
- včera - Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati
- včera - Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024
- včera - V Portimau také bez Davida Almansy
- včera - Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem
- 17.3. - Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku
Další z rubriky
- 11.3. - Honda Test Days 2024: připraveno 14 modelů
- 6.3. - BMW R 1300 GS: motocykl roku 2024
- 1.3. - Motosalon Brno 2024: fotoreportáž z výstaviště
- 16.2. - Motosalon 2024 Brno: vstupné, program a informace
- 2.2. - Motosalon 2024 Brno: čtyři haly plné zážitků
- 1.2. - Motocykl roku 2024: hlasujte a vyhrajte 100 tisíc korun