MadBoxer s motorem ze Subaru WRX Hlavní obrázek k článku: MadBoxer s motorem ze Subaru WRX

Když Marcel van Hooijdonk z Nového Zélandu uviděl koncept motocyklu, který bude poháněný 2,5 litrovým motorem ze Subaru WRX, nikdy by neřekl, že jej dokáže změnit ve skutečnost. Stačil však jeden jediný dotaz jeho kamaráda, jestli by to svedl vyrobit a jeho odpověď vám ani nemusíme říkat.

Marcel je původní profesí nástrojař, ale jeho vášní byly a stále jsou motocykly. Postavit jeden, jehož srdcem bude plochý 2,5 litrový čtyřválec, byla opravdu velká výzva. Jako první si sehnal starší motor ze Subaru WRX, neboť při konstrukci motocyklu se vycházelo právě z něj. Motor je totiž nosnou částí, ke které jsou připojeny pomocné rámy. Ty mají za úkol nést přední a zadní kolo, sedlo a také palivovou nádrž, pocházející z motocyklu Kawasaki.

1 MadBoxer (1)1 MadBoxer (2)1 MadBoxer (3)

Proměnou však musel projí i motor, který místo jednoho turbodmychadla obdržel dvě menší a výkon se na zadní kolo přenáší pomocí řetězu a dvoustupňové automatické převodovky. Veškeré ovládací prvky jsou na řídítkách a snadno se ovládají pomocí tlačítek. Hmotnost tohoto mastodonta je 313 kilogramů a Marcel říká, že dokáže vyvinout maximální rychlost až 240 km/h. Brzdění přední a zadní brzdy se provádí pomocí dvou páček vpravo a vlevo na řídítku.

1 MadBoxer (4)1 MadBoxer (6)1 MadBoxer (5)

Palivová nádrž a sedlo použil z japonských strojů, přední brzdič je z motocyklu Buell, ale ostatní věci jako je převodovka, odpružení nebo rám, to vše si vyráběl sám. Lithiová baterie a veškerá elektrika je ukryta pod sedlem. Trvalo téměř rok, než Marcel vyřešil finální uložení a umístění těchto komponent, neboť tu docházelo ke zkratům, ale na ten moment, kdy poprvé nastartoval motor a vše fungovalo jak má, na ten nikdy nezapomene. Prý mu to vykouzlilo obrovský úsměv na tváři.

1 MadBoxer (8)1 MadBoxer (7)

Stavba Madboxeru byla ukončena v roce 2016 a dokonce je schválen pro běžný silniční provoz na Novém Zélandu, ačkoliv se kvůli tomu musel několikrát konstrukčně upravovat, neboť tu panují velmi přísná pravidla pro vpuštění takovéhoto netradičního vozidla do běžného provozu.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama