Reklama

Ducati Monster 2021: legenda v novém Hlavní obrázek k článku: Ducati Monster 2021: legenda v novém

Ducati se v roce 1993 s modelem Monster stala průkopníkem lehkých nekapotovaných motocyklů, které většina z vás bude znát také pod označením „streetfighter“. Po 27 letech představuje novou generaci pojmenovanou jednoduše a krátce, Monster.

Zajímavý je příběh o tom, jak vůbec model Monster vznikl. Byla to vlastně jenom souhra náhod, která nakonec vyústila v legendární stroj. Původně si totiž designér značky Ducati, Miguel Angel Galluzzi chtěl postavit svůj motocykl, se kterým bude jezdit převážně po městě. Chtěl, aby měl model, který bude sportovní, svižný, zábavný, ale také lehký a obratný, a tak do rámu ze superbiku 851 usadil klasický, vzduchem chlazený motor Desmodue o objemu 900 ccm. Tím se v roce 1993 začal psát příběh prvního motocyklu Monster M900, který se postupně vyráběl v několika generacích s různými motory a prodalo se jich více než 350 tisíc kusů.

1 Ducati Monster 2021 (3)1 Ducati Monster 2021 (4)1 Ducati Monster 2021 (2)

Příští sezónu už budete moci brázdit v sedle zcela nové generace označené Monster. Bez jakéhokoliv čísla nebo dalšího označení. Na výběr budete mít buď ze základní verze Monster nebo z verze Monster Plus, kde navíc dostanete krytku zadního sedla spolujezdce a také malý větrný štít. Nový Monster se svým DNA vrací právě k vůbec prvnímu modelu M900, jen s novodobými technologiemi, lepším podvozkem a ve zcela novém vzhledu.

Design Monsteru působí víc mužně, je robustnější, sportovnější, ale pořád v něm vidíte i původní tvary Monsteru s dominantní palivovou nádrží, krátkým ostře tvarovaným ocasem mířícím šikmo vzhůru a s velkým předním světlometem, který kolem dokola lemuje pás s LED denním svícením. Blinkry byste marně hledali na svém místě, jsou totiž umístěny přímo do/pod nádrž. Dominantou Monsteru je také robustní koncovka výfuku, která už od pohledu bude zárukou hutného zvuku. Nový je rovněž barevný 4,3 palcový TFT displej, který lze propojit s chytrým telefonem pomocí jednoduché aplikace, tedy pokud si za tuto službu připlatíte.

Ducati už několik generací Monsteru nepoužívá trubkový rám a nejinak je tomu i u nové generace. Vzor si vzala u svých supersportů a použila tu podobný rám, tedy spíše takový hliníkový monokok, který drží motor a který je o 4,5 kilogramu lehčí, než by vážil klasický trubkový rám. Na monokok je připevněný podsedlový rám, který je rovněž odlehčený a vyrobený z karbonu. Odlehčená je i kyvná vidlice a to o 1,6 kilogramu. Oproti předchozímu modelu Ducati Monster 821 je novinka o 18 kilogramů lehčí, provozní hmotnost je 188 kilogramů.

1 Ducati Monster 2021 (6)1 Ducati Monster 2021 (7)1 Ducati Monster 2021 (8)

Srdcem motocyklu je dvouválcový motor Testastretta 11° o zdvihovém objemu 937 ccm, který už můžete dobře znát z endurka Multistrada 950 nebo z Hypermotardu 950, jen je naladěný pro potřeby Monstera a také aby splňoval emisní normu Euro 5. Výkon je 111 koní (81,6 kW) při 9250 otáčkách, točivý moment má hodnotu 93 Nm při 6500 otáčkách. Z elektronických asistentů tu budete mít tři přednastavené mapy Touring, Sport a Urba, osmistupňovou kontrolu trakce, náklonové ABS, systém proti zvedání předního kola a také launch control. Za příplatek si můžete pořídit obousměrné rychlořazení.

Podvozek je tvořen stejnými komponenty jako u modelu 821, vpředu jsou plně stavitelné obrácené 43 mm vidle. O bezpečné zastavení nových ráfků s pneumatikami Pirelli Diablo Rosso III se vám postarají čtyřpístkové brzdiče Brembo M4.32. Model Monster si budete moci pořídit ve dvou verzích, ale také se sníženým výkonem na 35 kW pro majitele řidičského oprávnění skupiny A2. Samozřejmostí je také bohatá nabídka příslušenství, kterým si můžete váš nový stroj ještě více vyšperkovat.

1 Ducati Monster 2021 (5)1 Ducati Monster 2021 (9)1 Ducati Monster 2021 (1)

Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›