BMW S 1000 R: silný naháč
- Publikovno: 23.1.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po úspěchu silniční rakety od BMW se na trhu objevuje její nekapotovaná verze. Výkonný roadster má označení S 1000 R.
Plnohodnotný německý superbike BMW S 1000 R jak pro WSBK, tak i pro běžný silniční provoz si za několik let vydobyl pověst krále okruhů. Jeho nekapotované provedení bez dvojitého R na konci by mělo mít spoustu výkonu na vaše dovádění v zatáčkách. Podle informací německého výrobce řadový čtyřválec disponuje výkonem 160 koní při pohotovostní váze roadsteru pouhých 207 kilogramů. Design motocyklu jen doplňuje k čemu je určen, agresivně ostré linky kapotáže a podsedlových krytů jen doplňují závodní ambice tohoto zajímavého stroje.
Výkonný agregát by ale nebyl bez skvěle fungující ho podvozku ničím. O špičkových vlastnostech podvozku nebudeme pochybovat ani my. Je totiž poskládán z těch nejlepších komponentů. Co se týče praktické použitelnosti bavorské novinky, tak určitě se nemusíte bát vyrazit i se spolujezdcem nebo třeba příplatkovými kufry na výlet do Alpských pasů. Navíc vás tahle motorka nemusí vyloženě zklamat ani na dálkové cestě, jen budete mít trochu vytahané ruce a pokukovat po nějakém větrném štítku.
BMW S 1000 R se na českém trhu objeví v průběhu února a bude jej možno pořídit za přijatelných 332 000 Kč. Jestli je to málo nebo moc, to nechám na vás. Jisté je jen jedno. Jeho silný motor, přesný podvozek a obratnost díky vyšším řídítkům vás možná po zkušební jízdě dostanou.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec DOHC. Vrtání a zdvih 80 x 49,7 mm, zdvihový objem 999 ccm, kompresní poměr 12:1. Největší výkon 118 kW (160 k) při 11 000 1/min, největší točivý moment 112 N.m při 9250 1/min. Elektronické vstřikování a el. digitální zapalování
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem. Antihopingová spojka, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Hliníkový mostový rám. Přední vidlice upside-down, průměr 46 mm, zdvih 120 mm. Zadní hliníková kyvná vidlice, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 220 mm, dvoupístkový třmen. Hliníková kola s pneumatikami o rozměru 120/70 ZR 17 vpředu a 190/55 ZR17 vzadu. Systémy ABS a ASC. Rozvor 1439 mm, výška sedla nad zemí 814 mm, pohotovostní hmotnost 207 kg. Objem palivové nádrže 17,5 litrů.
Základní cena včetně DPH: 332 000 Kč
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 23.1.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu
- včera - V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů
- 4.11. - Grand Prix se vrací do Evropy
- 4.11. - Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada
- 3.11. - Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP?
- 3.11. - Hakim Danish místo Yamanaky
Další z rubriky
- 29.10. - Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží
- 27.10. - Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2
- 22.10. - Triumph Scrambler 900 2026: s podvozkem Showa
- 21.10. - Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou
- 17.10. - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: s automatickou převodovkou
- 13.10. - Honda CB1000F 2026: nekapotované retro
















