Reklama

Husqvarna Norden 901: koncept cestovního endura Hlavní obrázek k článku: Husqvarna Norden 901: koncept cestovního endura

Švédský výrobce představil světu svůj koncept, jak by mohlo vypadat jejich cestovní enduro. Asi nebudeme daleko od pravdy, když řekneme, že jej brzy poznáme jako produkční model. Existuje totiž několik indicií, které nás v tomto našem přesvědčení utvrzují.

Předně, když se podíváte na nabídku Husqvarny, nenaleznete v ní žádný cestovní stroj, se kterým byste se mohli vydat na delší dobrodružnou cestu i se spolujezdcem a za druhé, všechny jejich aktuálně prodávané stroje jsou jenom jednoválce. No a za třetí, číslovka 901 bude zcela jistě, jako všechny jejich modely, poukazovat na zdvihový objem a tady se jednoznačně nabízí dvouválcový řadový motor o objemu 889,5 ccm představený v letošní novince KTM 890 Duke R.

1 Husqvarna Norden 901 koncept (1)1 Husqvarna Norden 901 koncept (2)1 Husqvarna Norden 901 koncept (3)

Asi to nebude tak nažhavený stroj jako Duke R a jeho parametry nebudou dosahovat na stejná čísla 121 koní výkonu a 99 Nm točivého momentu, ale i když budou někde kolem stovky, na pohodovou jízdu i v lehčím terénu to stačit zcela jistě bude. Ostatně i drátěná kola o rozměrech 21 palců vpředu a 18 palců vzadu jasně říkají, že na chlupatých papučích s ním poznáte i jiné cesty než ty asfaltové.

Celkový design motocykl jde ruku v ruce se stávajícími modely Svartpilen a Vitpilen a i u cestovního endura neo-retro styl vypadá velmi dobře. Robustní silueta spolu s rámy a ochrannými kryty motoru dodává punc dobrodružnosti. Stříbrnošedá barva doplněná a fluorescentní žlutou a černou barvu je neokoukaná, moderní, ale vlastně i příjemně decentní.

1 Husqvarna Norden 901 koncept (4)1 Husqvarna Norden 901 koncept1 Husqvarna Norden 901 koncept (5)

Spolehlivý a kvalitní bude podvozek od společnosti WP, robustní přední vidlice i zadní tlumič budou zcela jistě plně nastavitelné a spolehnout se budete moci i na radiální brzdové třmeny. Zajímavě vypadá plastový kryt brzdových kotoučů, docela jsem zvědavá, jak to bude fungovat v reálu a jestli se po projetí bahnem nedostane nepořádek mezi kryt a kotouč. Vše je zatím jen jako koncept, ale doufáme, že už brzy uvidíme tento stroj i jako produkční model.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama