Reklama

MS-Superbike: 2019 - 18 startujících, 1989 - 77!

Časy se mění! Dříve platilo v závodech MS-Superbike nepsané pravidlo, vítězný motocykl z neděle si mohu v pondělí v obchodě koupit!, to samozřejmě už dlouho není ani náznakem pravda. Vítězné motocykly Kawasaki jsou vlastně tovární prototypy...!

V sezóně 2019 budeme mít na startovním roštu po potvrzení Jordi Torrese za tým Pedercini celkem 18 stabilních pilotů, pokud k tomu při obrovském optimismu připočítáme 4 jezdce s wild card, tak se dostaneme na číslo 22.

V historii to ale bývalo úplně jinak: Například 1989 startovalo na maďarském Hungaroringu 77 pilotů, přičemž jich bylo přihlášeno 102! Kapacita gridu potom byla 40 jezdců. Následovaly ve stejné sezóně Hockenheim - 91 přihlášených (v kvalifikaci se jich na okruhu prohánělo 78 - do závodu vpuštěno 40 nejlepších) a Paul Ricard - 84 (52 se představilo v kvalifikaci; do závodu jich odstartovalo 42 nejrychlejších).

Samozřejmě, tehdy nebývaly rozdíly mezi absolutní špičkou a posledním jezdcem tak obrovské, jako dnes: Pokud se jen namátkou podíváme třeba na letošní Brno, tak mezi prvním Tomem Sykesem a posledním Ondřejem Ježkem bylo propastných 5,079 sec!

Vezměme třeba už zmiňovaný Hungaroring 1989: Nejrychlejší Fred Merkel měl na posledního jezdce, který se dostal do závodu jako 40. - Edwin Weibel - náskok 4.910 sec., nyní to stačilo na P20, tehdy měl 20. v kvalifikaci (Pierre Bolle) ztrátu pouhých 3.250 sec.

Zavedení motocyklové «monogamie» rovněž moc nepřispělo počtu startujících: Jezdci s «wild card» z domácích šampionátů se v případě ojedinělých startů museli přizpůsobit jak jednotným pneumatikám, tak úpravě motocyklů, neboť třeba stroje z BSB nemohou startovat v šampionátu WorldSBK!



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama