Reklama

KTM 1090 Adventure a 1090 Adventure R 2017: pohodlná jízda Hlavní obrázek k článku: KTM 1090 Adventure a 1090 Adventure R 2017: pohodlná jízda

KTM představila novou řadu cestovních endur s označením 1090, bude to nástupce současné 1050.

Někdo měl KTM 1050 Adventure rád, někdo tvrdil, že je to očesaná KTM 1190 Adventure, ale já ji měla možnost testovat a mě se líbila moc. Padli jsme si do noty a tak doufám, že tomu bude i s její nástupkyní 1090 Adventure, neboť je postavena na platformě 1050. Na výběr budete mít ze dvou verzí, základní Adventure a více offroadově zaměřenou verzi s označením Adventure R.

1 KTM 1090 Adventure R011 KTM 1090 Adventure R041 KTM 1090 Adventure1

Oranžovou novinku bude pohánět dvouválcový motor s označením LC8 a obsahem 1050 ccm. Bude se dodávat ve dvou výkonnostních verzích, omezená 95 koní při 8500 1/min a s plným výkonem 125 koní. Motor je usazen v trubkovém rámu. Standardní výbavou by měl být i ochranný rám, antihoppingová spojka a kryty rukou. Do nádrže vám vejde 23 litrů paliva.

Z elektronických balíčků se nabízí ABS, kontrola trakce a řada přednastavených jízdních map. Vše se dá pohodlně nastavovat pomocí tlačítek na rukojeti řídítka i během jízdy. Palubní počítač má klasický LCD displej. Oba modely prošly také drobnými kosmetickými změnami, mají nové barvy a také celkovou grafiku provedení. Každý jezdec si může svůj motocykl přenastavit dle svých potřeb, lze tak upravit výšku řídítek, stupačky, spojkovou a brzdovou páčku a výšku plexi štítu.

KTM 1090 Adventure

1 KTM 1090 Adventure11 KTM 1090 Adventure21 KTM 1090 Adventure31 KTM 1090 Adventure41 KTM 1090 Adventure51 KTM 1090 Adventure61 KTM 1090 Adventure71 KTM 1090 Adventure81 KTM 1090 Adventure9

Motocykl je obut na pneumatikách Metzeler Tourance Next tyres a vpředu má kolo o rozměrech 19„, vzadu 17“, možná právě proto bych tento bike nazvala spíše silničně-cestovní než adventure, o kterém si představuji, že je určen do náročnějších terénů. O bezpečné brzdění se postará dvojice kotoučových brzd Brembo o průměru 320 mm s čtyřpístkovým třmenem.

Odpružení je od firmy WP, vpředu jsou USD vidle o průměru 43 mm a se zdvihem 185 mm, vzadu je plně stavitelné odpružení se zdvihem 190 mm. Z elektronických balíčků se vám tu nabízí základ, tedy ABS, kontrola trakce a přdnastavené jízdní režimy. Suchá váha motocyklu je 205 kg.

KTM 1090 Adventure R

1 KTM 1090 Adventure R011 KTM 1090 Adventure R021 KTM 1090 Adventure R031 KTM 1090 Adventure R041 KTM 1090 Adventure R051 KTM 1090 Adventure R061 KTM 1090 Adventure R071 KTM 1090 Adventure R081 KTM 1090 Adventure R091 KTM 1090 Adventure R10

Pokud hledáte opravdové cestovní enduro i do těžšího terénu, tak sáhněte rovnou po verzi R. Již v základu dostanete ochranný rám, který má oranžovou barvu a podle něj také rozpoznáte, že je to vyšší verze 1090. Má také větší paprsková kola, vpředu má rozměr 21„, vzadu 18“ a je obutý na pneumatikách Continental TKC 80 Twinduro.

Odpružení stále dodává firma WP, ale zdvih je vpředu i vzadu 220 mm. Obrácená plně stavitelná vidle vepředu má tužší pružiny. Kromě běžných jízdních map, má navíc režim Off-road, který vypíná ABS u zadního kola. Sedlo je svým tvarem uzpůsobeno na jízdu do terénu a suchá hmotnost Rka je o dva kilogramy vyšší než u základního Adventure, tedy 207 kg.

Intermot 2016: Podívejte se také na novou Ducati SuperSport a SuperSport S, Honda CBR1000RR Fireblade SP, Honda CBR1000RR Fireblade SP2, Honda CB1100 RS, Honda CB1100 EX, Moto Guzzi Audace Carbon, BMW K 1600 GT, BMW S 1000 XR, BMW S 1000 RR, BMW S 1000 R, BMW R nineT Racer a Pure, Aprilia RSV4 RR a RF, Aprilia RS125 a Vespa GTS 125/150.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama