Reklama

Harley-Davidson: novinky roku 2024

Street Glide a Road Glide, to jsou dvě stěžejní novinky, které představili Američané v novém vzhledu i konstrukci. Ovšem k tomu ještě přidali dva ručně stavěné customy CVO, CVO Road Glide ST a jednoznačně námi nejméně očekávaný model CVO Pan America. Kdo by taky čekal, že se objeví maxienduro v CVO programu, že?

Už vloni představil Harley-Davidson dva CVO modely ve zcela novém designu s LED osvětlením a poháněné novým motorem VVT121 s variabilním časováním ventilů. Jednalo se o dva cestovní stroje, CVO Road Glide a CVO Street Glide, slavnostně představené v Evropě na oslavách 120. výročí značky. První zmíněný model jsme měli možnost otestovat i u nás v redakci, test si můžete přečíst na tomto odkazu. O tom, že byla tato radikální změna úspěšná svědčí i fakt, že byly oba modely během pár dní zcela vyprodané.

Harley-Davidson CVO Road Glide ST

Vloni představený model CVO Road Glide nyní výrobce představil ve verzi ST, tedy Sport Touring. Inspiroval se závodním speciálem jezdícím v americkém seriálu King of the Baggers. Má přepracovaný posaz v jednomístném sedle, nový šestipalcový představec řídítek a ještě více karbonových dílů, díky čemuž se jeho váha snížila o 17 kilogramů. Od loňské verze poznáte ST podle jiných barev a grafiky Screamin´Eagle na bocích kapotáže a na palivové nádrži.

Poháněný je stejným motorem Milwaukee-Eight VVT 121 se zdvihovým objemem 1977 ccm, ovšem v pozměněném naladění. Původních 115 koní při 4500 otáčkách se podařilo zvýšit na 127 koní (97 kW) a maximální točivý moment 188,5 Nm při 3000 otáčkách až na 193 Nm. Kromě silnějšího motoru má také silnější audiosystém se zesilovačem o výkonu 500 W, který přenáší hudbu do 6,5palcových reproduktorů Rockford Fosgate Stage II.

Do výbavy dostal kromě náklonového ABS a kontroly trakce také jízdní režimy Road, Sport, Rain a volitelný Custom. Navíc má sportovní ST i dva režimy Track a Track Plus. Podvozek tvoří plně nastavitelné tlumiče Showa s externími nádržkami a s přední 47mm vidlicí. O bezpečné zastavení se postará sytém Brembo. Prodejní cena bude začínat na částce 39 320 eur bez DPH, tedy přibližně 1 120 000 korun včetně DPH.

1 Harley Davidson CVO Road Glide ST (4)1 Harley Davidson CVO Road Glide ST (5)1 Harley Davidson CVO Road Glide ST (2)1 Harley Davidson CVO Road Glide ST (3)1 Harley Davidson CVO Road Glide ST (1)1 Harley Davidson CVO Road Glide ST (9)1 Harley Davidson CVO Road Glide ST (8)1 Harley Davidson CVO Road Glide ST (6)1 Harley Davidson CVO Road Glide ST (7)

Harley-Davidson CVO Pan America 2024

Asi málokdo z nás by na první dobrou řekl, že bude HD v programu ručně stavěných customů CVO, představovat cestovní enduro. Ale proč vlastně ne? Konstrukčně vychází z modelu Pan America 1250 Special, jehož test si můžete přečíst zde. Verze CVO se odlišuje speciální barvou v odstínu Legendary Orange a také s jeho výbavou. Kromě trojice hliníkových kufrů oceníte rychlořazení, bezdušová vyplétaná kola, hliníkový kryt motoru a přídavné přední LED osvětlení.

Poháněný je dvouválcovým motorem Revolution Max 1250 s výkonem 152 koní a maximálním točivým momentem 128 Nm. Ve výbavě má kromě jízdních asistentů i tempomat, kontrolu trakce nebo náklonové ABS. Je vybavený semiaktivním podvozkem s adaptivním odpružením nastavení výšky Adaptive Ride Height, novou technologií adaptivních světlometů Daymaker a veškeré informace zobrazují na dotykovém TFT displeji. Doporučená prodejní cena je 22 960 eur bez DPH, tedy přibližně 680 tisíc korun včetně daně.

1 Harley Davidson CVO Pan America (2)1 Harley Davidson CVO Pan America (3)1 Harley Davidson CVO Pan America (5)1 Harley Davidson CVO Pan America (7)1 Harley Davidson CVO Pan America (6)1 Harley Davidson CVO Pan America (4)1 Harley Davidson CVO Pan America (1)

Harley-Davidson Street Glide a Road Glide 2024

V novém designu a s novým motorem vyjíždějí do letošní sezóny dva cestovní modely Street Glide a Road Glide. Obě jsou vybavené moderními LED světly. Street Glide má navíc dva LED pruhy po stranách světlometu, které jsou jak pozičním světlem, tak i směrovkou. Vzhled kapotáže Batwing Street Glide je v moderním stylu, ale stále je v ní vidět odkaz na předchozí generaci. Model Road Glide má „žraločí“ design kapotáže Sharknose, kde jeho typický dvojitý světlomet nahradil nově jeden široký.

1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (7)1 Harley Davidson Street Glide 2024 (8)1 Harley Davidson Street Glide 2024 (6)

Kapotáž u obou modelů byla zásadně přepracována, zejména v oblasti větrného štítu, aby zajistila co nejmenší turbulence, zlepšila aerodynamiku a ochránila jezdce před větrem i kapkami deště. Oba modely si můžete pořídit v chromovaném provedení nebo ve verzi s černým motorem a výfukem. Přepracovaný je tvar palivové nádrže, která pojme 22,7 litrů paliva, ale nový tvar mají i boční kryty a brašny. Sedlo má vylepšené tvarování a řídítka mají širší a plošší tvar, můžete si je navíc nastavit v různých polohách, aby vám to bylo co nejvíce komfortní.

Jejich srdcem je dvouválcová jednotka Milwaukee-Eight 117 o zdvihovém objemu 1923 ccm s vylepšeným systémem chlazení hlav válců, s přepracovaným sáním a výfukovým systémem. Motor není vybaven systémem variabilního časování ventilů, ale i přesto je jeho výkon 107 koní (80 kW) při 5020 otáčkách a maximální točivý moment 175 Nm.

Do výbavy dostaly zcela nový podvozek s 49 mm přední vidlicí s dvojitým průtokovým ventilem a vzadu s delším zdvihem 76 mm. K dobré a pohodlnější jízdě napomáhá i nižší hmotnost, Street Glide váží 368 kilogramů v provozním stavu, Road Glide má o 12 kilogramů více. Oba mastodonty jsou brzděny silnějšími brzdami, vpředu jsou dva 320 mm kotouče s radiálně uloženými čtyřpístkovými třmeny, vzadu je jeden 300 mm kotouč rovněž s čtyřpístkovým třmenem.

Atraktivní je rovněž elektronická výbava, na výběr máte ze čtyřech jízdních režimů, tři přednastavené, Road, Sport a Rain a jeden volitelný Custom. ABS i kontrola trakce je již vybavena náklonovým systémem. Veškeré informace i nastavení motocyklu se prování na 12,3palcovým dotykovým, plně barevným TFT displeji se systémem Skyline OS. Ten můžete propojit s vaším chytrým telefonem a využít tak online navigaci s dopravními informacemi. Displej můžete ovládat v rukavicích, tato funkce je pak od určitě rychlosti zcela omezena a ovládání provádíte pomocí ovladače na řídítku.

Jak už je u HD zvykem, jde tu také o zvukový doprovod, a nejinak tomu budu i u těchto modelů. Vybaven bude audiosystémem a zesilovačem o výkonu 200 W, který je napojen na dvojici reproduktorů v kapotáži. Za příplatek si samozřejmě můžete pořídit ještě lepší soustavu s reproduktory v bočních kufrech. Prodejní cena bude začínat na částce 26 100 eur bez DPH, tedy přibližně 775 tisíc korun i s daní.

Road Glide 2024

1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (10)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (9)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (11)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (12)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (13)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (14)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (1)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (15)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (16)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (17)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (18)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (2)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (3)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (4)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (5)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (6)1 Harley-Davidson Road Glide 2024 (8)

Street Glide 2024

1 Harley Davidson Street Glide 2024 (7)1 Harley Davidson Street Glide 2024 (9)1 Harley Davidson Street Glide 2024 (10)1 Harley Davidson Street Glide 2024 (11)1 Harley Davidson Street Glide 2024 (12)1 Harley Davidson Street Glide 2024 (1)1 Harley Davidson Street Glide 2024 (2)1 Harley Davidson Street Glide 2024 (3)1 Harley Davidson Street Glide 2024 (4)1 Harley Davidson Street Glide 2024 (5)

Zdroj: Harley-Davidson



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama