Reklama

Kawasaki Ninja 300: atraktivní malorážka Hlavní obrázek k článku: Kawasaki Ninja 300: atraktivní malorážka

Upravená Ninja 250R pro rok 2013? Omyl. Kawasaki vyrukovala s novou třístovkou, a to pěkně zostra.

Kawasaki a její legendární řada Ninja má za sebou už pár let úspěšného tažení motocyklovým světem. Důležité je, že neustále drží krok s konkurencí a to i v segmentu menších obsahů. Její hlavní sok, Honda CBR 250R, se tak bude muset zřejmě smířit s faktem, že aspoň pro tento rok jí Kawasaki Ninja 300 často ukáže svoje záda.

Podobnost s rodinou ZX, respektive ZX-10R a námi nedávno představovanou ZX-6R, netřeba zdůrazňovat. Ninja 300 se totiž svým zevnějškem začíná blížit ke svým dospělým příbuzným. Řadový vodou chlazený dvouválec o objemu 296 ccm vyrostl nejen objemem, ale i výkonem na 29 kW (40 k) v jedenácti tisících otáčkách. Nejvyšší točivý moment 27 N.m je přitom k dispozici v 10 000 1/min. Osmiventilový agregát s rozvodem DOHC používá s předchozí dvěstěpadesátkou shodné vrtání 62 mm, zdvih se navýšil o necelých osm na celkových 49 milimetrů. Zvětšily se také sací ventily, písty jsou pro změnu kratší a lehčí, což by mělo zaručit snadnější vytáčení motoru do vyšších otáček. Nový vyvažovací hřídel a silentbloky by se měly postarat zase o snížení vibrací.

I v těchto menších kubaturách jsme si už zvykli na systém vstřikování paliva. Zde je podobně jako u větších supersportů Kawasaki vybaven dvojitými škrtícími klapkami. Znamená to plynulejší průběh výkonu a lepší účinnost spalování. V případě použití antihopingové spojky v této třídě se už ale nedá mluvit o běžném standardu. Tady rozhodně Kawasaki nešetřila a nasadila vyšší laťku. Úpravy si vyžádala i konstrukce rámu, neboť výkonnější motor si řekl o posílení trubkového rámu a to hlavně v místech pod nádrží. Použití širší zadní pneumatiky mělo zase za následek úpravu konstrukce podsedlové části. Přední klasická vidlice o průměru 37 mm má zlepšený průběh tlumení, zadní centrál Uni-Trak na kyvné vidlici obdélníkového průřezu zůstal beze změny a to platí i v případě pětistupňového nastavení předpětí pružiny.

Logicky narostl i průměr předního brzdového kotouče, brzdí jej dvoupístkový třmen. U zadního kotouče zůstal stejný rozměr 220mm, též osazený dvoupístkem. Brzdový systém bude nabízen také ve verzi s ABS. Pokud si pozorněji všimnete nových ráfků, tak jejich podobnost s hyperscesťákem ZZR 1400 není náhodná, zároveň šířka zadní pneumatiky vyrostla na 140 mm.

Když se na novou „malou“ Ninju zadíváte z několika úhlú, tak zjistíte, že kromě už uvedených změn je tady celá řada detailů čím se liší od předchozího modelu. Jiný design blinkrů, světel, stupaček, sedla a další drobnosti co tvoří novou tvář Kawasaki Ninja 300. Několik atraktivních barevných kombinací včetně tradiční tovární zelené jistě zpestří výběr.

A pro koho je nejmenší Ninja připravena? Jako teenager s osmnáctkou na krku bych neodolal. Právě pro tento věk je Ninja 300 přesně ušita. Počínaje příštím rokem se totiž vejde do kolonek ohledně nového rozdělení ŘO. Nová skupina A2 (od 18 let) hovoří o výkonu nejvýše 35 kW, což Kawasaki Ninja 300 v pohodě splňuje. Mládí vpřed!

kawasaki ninja 300 (18)kawasaki ninja 300 (3)kawasaki ninja 300 (2)kawasaki ninja 300 (1)kawasaki ninja 300 (16)kawasaki ninja 300 (15)kawasaki ninja 300 (17)kawasaki ninja 300 (4)kawasaki ninja 300 (5)kawasaki ninja 300 (6)kawasaki-ninja-300-2013_23kawasaki ninja 300 (7)kawasaki ninja 300 (9)kawasaki ninja 300 (8)kawasaki ninja 300 (13)kawasaki ninja 300 (11)kawasaki ninja 300 (10)kawasaki ninja 300 (12)kawasaki ninja 300 (14)



Login Přihlásit Registrace ›