Reklama

Honda CBR1000RR-R Fireblade a CBR1000RR-R Fireblade SP: zrozen pro závody Hlavní obrázek k článku: Honda CBR1000RR-R Fireblade a CBR1000RR-R Fireblade SP: zrozen pro závody

Rok 2020 otevírá zcela novou kapitolu pro sportovní motocykl Fireblade, kterému nikdo z nás neřekne jinak než „Fároš“. Srdcem tohoto stroje bude nejsilnější řadový čtyřválec, který aktuálně Honda ve své nabídce má. Můžete se tak těšit na jedinečný výkon 217 koní a kroutící moment 113 Nm.

Není to žádný nezkušený nováček, ale letitý mazák, však už je na trhu 28 let a patří mezi stroje, které se stále těší velké oblibě. Při vývoji nového Fireblade se konstruktéři dosti výrazně inspirovali u závodního speciálu RC213V jezdícího v seriálu MotoGP a jeho homologovaného silničního speciálu RC213V-S a to včetně křidélek vytvářejících přítlak a zlepšujících stabilitu při brzdění. Klidně tak můžeme říct, že tu máme nový závodní motocykl, se kterým se budete moci směle postavit čelem ostatním okruhářům.

1 Honda CBR1000RR-R 2020 (3)1 Honda CBR1000RR-R 2020 (4)1 Honda CBR1000RR-R 2020 (5)

Jeho srdcem je kapalinou chlazený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 999,9 ccm a s výkonem 160 kW (217 k) při 14 500 1/min. a maximálním točivým momentem 113 Nm při 12 500 1/min. Vrtání i zdvih jsou stejné jako u RC213V, tedy 81 x 48,5 mm. Přitom hmotnost motocyklu je 201 kilogramů. Je vybaven titanovými ojnicemi, technologiemi na snížení vnitřního tření pocházejícími z RC213V-S, olejovými tryskami v pístech opatřenými uzavíracími kuličkami a integrovaným spodním obtokem vodního pláště válců.

1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (26)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (25)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (23)

Otvor v přední kapotáži zajišťuje náporový přívod vzduchu přímo do vzduchové komory. Výfukové svody s uspořádáním 4-2-1 mají oválný tvar a koncovka výfuku byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Akrapovič. Elektronicky ovládaná škrticí klapka byla vylepšena s důrazem na lepší pocit kontroly, tři implicitní jízdní režimy umožňují nastavení parametrů Power (výkon), Engine Brake (brzdění motorem), Wheelie Control (systém pro zamezení zvedání předního kola) a optimalizovaného systému nastavitelné kontroly trakce HSTC. Soubor elektronických systémů nově zahrnuje také nastavitelný režim Start.

1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (8)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (9)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (14)

Zcela nový hliníkový lichoběžníkový rám využívá zadní stranu motoru pro upevnění horní části tlumiče; kyvné rameno je delší a vychází z konstrukce použité u RC213V-S. 43mm vidlice Showa Big Piston Fork (BPF) je kombinována se zadním tlumičem Showa Balance Free Rear Cushion Light (BFRC-L). Přední kotouče mají větší průměr a jsou opatřeny novými čtyřpístovými třmeny Nissin, zatímco systém ABS je nastavitelný pro jízdu na závodní trati. Zadní pneumatika má nyní rozměr 200/55-ZR17.

1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (15)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (16)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (18)

Model CBR1000RR-R se bude nabízet ve dvou variantách, v základní a ve variantě SP. Ta je navíc vybavena druhou generací poloaktivního odpružení Öhlins Electronic Control se 43mm vidlicí NPX a se zadním tlumičem Öhlins TTX36 Smart-EC, novými čtyřpístovými radiálními předními brzdovými třmeny Brembo Stylema a stejným zadním brzdovým třmenem Brembo, který je použit u RC213V-S.

1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (5)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (6)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (7)

Obě varianty se vyznačují špičkově propracovanou aerodynamikou, rovněž inspirovanou strojem RC213V ověnčeným letošním ziskem titulu mistra světa Marca Márqueze. Aerodynamika přispívá k prvotřídním vlastnostem stroje, stejně jako nová šestiosá jednotka Bosch pro měření setrvačných sil. Ta nahrazuje pětiosou jednotku použitou u předcházejícího modelu a umožňuje mimořádně přesné výpočty podélných i bočních náklonů a stáčení pro ještě přesnější kontrolu nad chováním stroje, bezkonkurenční úroveň ovladatelnosti a maximální výkony. Šestiosá jednotka zajišťuje přesný 3D odhad jízdní dynamiky a poskytuje vstupní data pro řízení všech elektronických systémů. Kromě toho ovládá nový tyčový třístupňový elektronický tlumič řízení Honda (HESD).

1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (11)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (12)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (13)

Obě verze CRB1000RR-R Fireblade a CBR1000RR-R Fireblade SP jsou vybaveny lehkou titanovou koncovkou výfuku Akrapovič. Obě verze budou dostupné ve dvou barevných provedeních: červené Grand Prix Red, inspirované barvami týmu HRC, a v matné perleťové černé Matte Pearl Black.

1 Honda CBR1000RR-R 2020 (1)1 Honda CBR1000RR-R 2020 (2)1 Honda CBR1000RR-R 2020 (6)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (1)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (2)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (3)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (4)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (10)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (17)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (19)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (20)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (21)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (22)1 Honda CBR1000RR-R SP 2020 (24)



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama