Reklama

CFMOTO 500SR a 675SR: nové supersporty

Čínské CFMOTO představilo koncepty dvou sportovních motocyklu, 500SR poháněného řadovým čtyřválcovým motorem, jehož maximální rychlost by mohla přesáhnout hranici 230 km/h a model 675SR s řadovým tříválcovým agregátem, o kterém výrobce říká, že bude mít výkon vyšší než 100 koní.

Oba motocykly byly představeny na festivalu CFMOTO Day 2023 a oba jsou ještě zahalené do maskovací fólie, ale jak už známe firmu CFMOTO, je to jen otázkou pár měsíců, kdy je představí jako produkční modely. Navzdory maskovací folii, je zcela jasné, že budou mít oba modely pěkně ostré hrany kapotáže s malými aerodynamickými křidélky, dvojité přední světlomety a podvozek by tvořila obrácená vidle s jedním tlumičem vzadu, pravděpodobně od firmy KYB. Vpředu jsou dva brzdové kotouče J.Juan.

1 CFMOTO 500SR (1)1 CFMOTO 500SR (2)

Zatím moc informací nesdělili, ale k modelu 500SR prozradili, že má zcela nově vypracovaný systém náporového sání vzduchu, který nejen pomáhá chladit motor, ale pomáhá i zvýšit výkon a díky tomu tak bude tento motocykl bez potíží atakovat hranici 230 km/h. Kapalinou chlazený čtyřválcový motor by měl mít kované hliníkové písty a přepracovanou lehkou klikovou hřídel s nízkou setrvačností.

To model 675SR je poháněný tříválcovým motorem, který byl nedávno oficiálně představen a bude mít maximální točivý moment 68 Nm při 8250 ot/min, což by jej mohlo postavit na úroveň sportovních motocyklů MV Agusta F3 675 s točivým momentem 71 Nm nebo Triumph Daytona 765 točivým momentem 73 Nm. CFMOTO by mělo mít výkon kolem 100 koní při 12 300 ot/min. Z nuly na sto dokáže zrychlit za pouhé 3 sekundy.

1 CFMOTO 600SR (2)1 CFMOTO 600SR (1)

Patent na konstrukci motoru ukazuje, že jde v podstatě o řadový dvouválec o zdvihovém objemu 449,5 ccm, který pohání aktuálně prodávaný model CFMOTO 450SR, ale má přidaný válec pro zvýšení objemu na 675 ccm. Má stejné vrtání a zdvih 72 x 55,2 mm jako 450SR, pak to správně vychází na zdvihový objem motoru 674,2 ccm. Tříválec je vyrobený ze slitiny hliníku, aby byla snížena jeho celková hmotnost na hodnotu 55 kilogramů, tedy o 10% méně oproti ostatním tříválcovým motorům. Kované hliníkové písty přispívají k větší pevnosti ve srovnání s nekovanými písty a je vybaven novou lehkou klikovou hřídelí s nízkou setrvačností.

Zdroj: CFMOTO



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama