Reklama

Bridgestone bilancuje letošní sezónu v MotoGP

I pro japonský pneumatikářský koncern byla letošní sezóna okruhových klání v královské třídě MotoGP úspěšná.

Ve strhujícím závodě na okruhu Circuito Ricardo Tormo ve Valencii, rozhodl o svém zisku letošního titulu MotoGP jezdec stáje Repsol Honda Marc Marquez. Tím byla úspěšně uzavřena dvanáctá sezóna značky Bridgestone v MotoGP a její šestá sezóna v roli Oficiálního dodavatele pneumatik pro královskou kategorii silničních motocyklových závodů.

Pokračující růst MotoGP byl patrný z rozšíření startovací listiny na 24 jezdců, nominovaných pro všechny závody, což je rekord za celou éru tohoto špičkového šampionátu. Díky napínavému boji až do úplného konce, příchodu Marqueze, Rossiho návratu ke značce Yamaha a heroickým výkonům loňského šampiona Jorge Lorenza, včetně jeho pátého místa v Assenu se zlomenou klíční kostí, se celková návštěvnost závodů MotoGP v roce 2013 vyšplhala na 2 433 763 diváků, tedy nejvyšší počet v celé historii.

Výjimečné výkony odváděl v letošní sezóně Marc Marquez z týmu Repsol Honda, který se stal teprve druhým jezdcem v nejvyšší třídě, jenž vyhrál mistrovský titul hned v prvním roce svého angažmá. Mezi další Marquezovy rekordy v tomto roce patří:

Nejmladší jezdec, který si v MotoGP vybojoval první místo na startu
Nejmladší vítěz závodu královské třídy
Nejmladší jezdec, který dosáhl po sobě jdoucích vítězství
První nováček v MotoGP, který dosáhl čtyř po sobě jdoucích vítězství
První nováček v nejvyšší kategorii, který vyhrál více než pět závodů za sezónu
Rekordní počet bodů (334) získaných novým jezdcem
Nejmladší mistr světa všech dob

Byl to rovněž rekordní rok pro značku Bridgestone, která zajistila, že i v letošním roce byl výkon pneumatik celkově příkladný. Dobrá úroveň přilnavosti pneumatik Bridgestone Battlax MotoGP umožňovala jezdcům využívat maximální potenciál svých motocyklů. Potvrzuje to ustanovení jedenácti rekordních časů na kolo v kvalifikaci a deseti rekordních časů na kolo v závodech během sezóny 2013.

Úroveň bezpečnosti a výkonu zvýšilo v průběhu sezóny několik inovací v konstrukci pneumatik Bridgestone. Pro druhý závod sezóny na okruhu v Jerezu byla představena zcela nová extra tvrdá směs pro pneumatiky na mokro. Ve Velké ceně Japonska v Motegi byla uvedena nová super měkká zadní hladká pneumatika pro motocykly třídy CRT, zatímco úspěšný debut ve finálovém závodě ve Valencii zažila hladká zadní pneumatika s novou specifikací tvrdé směsi.

První kapitolu sezóny 2014 otevřelo posezónní testování, které skončilo v předposlední listopadový týden ve Valencii. Data získaná během jednotlivých jízd budou analyzována v technickém středisku továrny v japonském městě Kodaira. Výsledky analýzy přispějí k dalšímu směřování vývoje pneumatik pro sezónu 2014.

Bridgestone2013 Bridgestone2013



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama