Zatím hodně bizarní bilance Kuby Smrže Hlavní obrázek k článku: Zatím hodně bizarní bilance Kuby Smrže

Čtyři závody, ani jednou ale neviděl český jezdec týmu Guandalini Racing Yamaha Jakub Smrž šachovnicový cílový praporek. Proč, dejme slovo zkušenému jezdci - 156 startů v MS-Superbike - jak hodnotí francouzský závodní víkend právě on:

Jakub Smrž má za sebou další víkend ve WSBK, ve kterém s týmem dál pracovali na zlepšení motorky. Bohužel kvůli technickým problémům přišli o čas na trati, kdy mohli udělat další progres.

Po sobotním závodě jsme se dozvěděli: “UPDATE: rozbila se rychlospojka na benzín ... to nevymyslíš “

Jakuba Smrže v sobotu v Magny-Cours čekal trénink, Superpole i závod. Opět přišlo zlepšení v časech na kolo, ale bohužel do prvního závodu víkendu neodstartoval kvůli problému s motorkou. K dnešnímu dni říká:

“Ranní volný trénink byl hodně slibný, změny na elektronice správným směrem, což nás zase nasměrovalo k tomu, co je třeba vylepšit na podvozku. Bohužel v závodě jsem vyjel do zahřívacího kola a motorka přestala jet. Podle dat ztratila tlak benzínu, ale v boxu už normálně fungovala. Uvidíme, co se povede odhalit. Takový závady jsou blbý, ale je třeba pracovat na tom, aby se to nestávalo. Udělali jsme změny na podvozku a geometrii, takže to zkusíme až ve warm upu a věřím, že můžu zajet slušný závod”

V nedělním závodě to šlo lépe hlavně ve druhé polovině, ale nakonec vše skončilo jen dvě kola před cílem...

"Druhou jízdu jsem bohužel ukončil předčasně pádem, takže víkend vyšel naprázdno. Když začnu od pozitiv, tak s ramenem jsem neměl žádné problémy a už jsem trochu znal motorku z Portimaa, takže bylo možné se soustředit na samotnou jízdu a její nastavení. Celý víkend jsem absolvoval s minimem elektroniky, abychom mohli řešit podvozek. Každý krok, který jsme udělali, bylo zlepšení. Bylo to vidět i v závodě, kde jsem druhou polovinu dokázal jet rychleji než tu první a 17. kolo jsem měl své nejrychlejší, na úrovni Superpole. Postupně jsem přicházel na to, jak s motorkou jet. Bohužel ale byla znát absence 1,5 tréninku v pátek a absence sobotního závodu, ale to se nedá nic dělat. Máme další data a cenné informace k nastavení, protože je ještě hodně věcí, které se musí změnit a od příště už můžeme začít pracovat i s elektronikou. V tuhle chvíli jsem měl minimum kontroly trakce a všude téměř plný výkon, s čímž se samozřejmě jede hůř a s motorovou brzdou jsme také nic nedělali, aby byly poznat změny na podvozku. Už se těším do Argentiny, kde to bude pro všechny nové a my už nebudeme začínat úplně od nuly.”



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama