WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko

Po svém prvním umístění na stupních vítězů v mistrovství světa supersportů se Simon Jespersen ohlíží za svou dosavadní sportovní cestou: V tomto rozhovoru hovoří o svém vývoji, výzvách a interakci s týmem Althea.

Simon Jespersen dosáhl v této sezóně důležitého milníku. Čtyřiadvacetiletý Dán z Kodaně závodí ve své první sezóně jako jezdec na plný úvazek v mistrovství světa supersportů a na nedávném podniku v maďarském Balaton Parku oslavil své první umístění na stupních vítězů. Jezdí na Ducati Panigale V2 pro tým Althea – což pro něj otevírá zcela novou kapitolu.

„Od doby, co jsem působil v Ten Kate, jsem udělal velký pokrok, zejména psychicky. Zlepšil se ale i můj styl jízdy. Změnil jsem trénink a to mi dalo obrovský impuls,“ vysvětluje Jespersen během setkání se šéfredaktorem SPEEDWEEK.com Ivem Schützbachem.

„Výsledky přicházejí krok za krokem. V jiných letech, když jsem si bral divoké karty, jsem si musel pokaždé zvykat na nový tým a nebyl jsem připravený. Nevěděl jsem, jak týmy fungují, a musel jsem se vyrovnat s jejich pracovními postupy. Ale to je těžké, protože závodní víkendy jsou velmi kompaktní.“

Cesta k mistrovství světa nebyla pro Jespersena snadná. Po svých prvních vystoupeních v roce 2021 nejprve sbíral zkušenosti jako rezervní jezdec a jezdec s divokou kartou, než se na dva roky etabloval ve španělském mistrovství. „Několik let jsem bojoval o to, abych se do tohoto šampionátu dostal. Nyní jsem dva roky jezdil ve španělském mistrovství, nejprve na motorce o objemu 600 ccm a později na motorce o objemu 1000 ccm. Přechod z R1 zpět na supersportovní motorku byl docela obtížný. S Ducati jsem to měl těžké. Ale od prvního testu v Austrálii jsme opravdu tvrdě pracovali na tom, abychom mi motorku přizpůsobili. Stále však existují oblasti, se kterými nejsem spokojený.“

Nebyla náhoda, že v Maďarsku skončil na stupních vítězů. Okruh u Balatonu byl pro mnoho jezdců novým územím. „Před závodním víkendem tu mnoho jezdců nejezdilo. Bylo vidět, že to ovlivňuje výsledky. Někteří špičkoví jezdci zde mohli testovat, ale i tak se o závodním víkendu trápili,“ řekl Jespersen.

Jeho kariéra je také neobvyklá, protože jen málo dánských jezdců se dostane na asfalt. „Můj otec byl motokrosař a závodil na mistrovství světa. Později přešel na asfalt. Tehdy jsem byl ještě velmi mladý, ale miloval jsem ho. Motokros je kvůli skokům velmi nebezpečný. Před pár lety jsem si zlomil obě nohy.“

Klíčovým faktorem jeho pokroku je atmosféra v týmu Althea. „Balíček kolem motorky je fantastický. Nemohu dostatečně poděkovat Genesioovi (Bevilacquovi) za to, že mi poskytl tak skvělou motorku. Samozřejmě, ježdění s opravdovým týmem je pro mě novinkou. V předchozích letech jsem si s sebou bral vlastní lidi. Atmosféra tady s Italy a Španěly je úplně jiná. Ještě si na to musím zvyknout, ale poznáváme se čím dál lépe. Funguje to docela dobře.“

Svou roli sehrála i externí podpora: „V Austrálii jsem měl pořád trochu obavy, ale člověk musí mít sebevědomí. To je nejdůležitější. Dostali jsme pomoc zvenčí. Můj bývalý šéf týmu mi hodně pomohl. Nemohu mu dostatečně poděkovat.“

Simon Jespersen svým prvním umístěním na stupních vítězů ukázal, že do mistrovství světa supersportů vstoupil – a jeho cíl je jasný: pokračovat v pozitivním vývoji. Díky solidnímu bodování v Maďarsku, kde v sobotu obsadil 6. místo a v neděli 2. místo, se Jespersen posunul na 14. místo v celkovém pořadí jezdců.

Zdroj: SpeedWeek.com



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama