Reklama

WorldSSP 2017: Proč vlastně neuvidíme tým Ten Kate?

Honda pozastavila prodej motocyklů CBR600RR v celé Evropě kvůli sníženému zájmu kupujících o tyto motocykly. Ovšem v závodním sportu jsou tyto motocykly stále hodně žádané.

Továrně se soustředí Honda 2017 docela na MS-Superbike, tak by měli oba letošní piloti Nicky Hayden a Stefan Bradl dovést největšího výrobce motocyklů na světa s novou Fireblade opět na špici.

V MS-Supersport je sice v nové kubatuře Supersport 300 Honda zastoupena, ale týmy nebudou od továrny vůbec podporovány.

„Aktuální Honda 600 navíc neodpovídá normám Euro 4, které vešly v platnost od 1. ledna 2017, a proto může být v Evropě prodávána pouze pro používání na závodních okruzích, v ostatních zemích světa tento problém neexistuje, takže se může používat i na normálních silnicích“, vysvětluje další důvod týmový manažer Hondy Ronald ten Kate.

Z těchto uvedených důvodů končí své závodění nejúspěšnější tým v historii MS-Supersport, tedy Ten Kate Racing. Celkem získal tento nizozemský tým 9 titulů mistra světa jezdců - všechny s motocykly Honda - ten první vyjel Fabien Foret v roce 2002. Následovali další tituly, o které se zasloužili Chris Vermeulen, Karl Muggeridge, Sébastien Charpentier (2x), Andrew Pitt, Kenan Sofuoglu (2x) a Michael van der Mark.

„Tým v MS-Supersport bylo vždy naše baby“, zdůrazňuje ten Kate, ale hned doplňuje: „Nyní je ovšem zbytečné v tom pokračovat, Honda se rozhodla, že už nebude CBR600RR v Evropě pro normální silniční provoz dále prodávat. Takže není důvod, abychom se s tímto motocyklem i nadále zúčastňovali závodů v MS.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama