WorldSSP 2017: Pět značek! A bez Čecha?

Zatímco v MS-Superbike jsou už týmy a jezdci většinou jasní, tak v kubatuře MS-Supersport začíná teprve nyní tradiční ´škatule, škatule hejbejte se´. A bude se závodit na motocyklech celkem 5 značek: Zúčastní se Honda, Kawasaki, MV Agusta, Triumph a Yamaha.

Mistrovský tým Puccetti Kawasaki bude pokračovat s šampionem Kenanem Sofuoglem a překvapivě jako týmovou #2 angažoval teprve 19-letého Itala Michaela Canducciho, jehož kariéra zatím nebyla ověnčena žádnými velkými úspěchy.

Neúspěšný Australan Lachlan Epis bude pokračovat s týmem Response RE Kawasaki, Kyle Ryde zůstává pravděpodobně u maďarského týmu Schmidt Kawasaki. R2 MotorRacing Kawasaki vzal pod smlouvu - ovšem jen na evropské závody ´FIM Europe Supersport Cup´ - Jihoafričana Troye Bezuidenhouta.

Orelac Verdnatura Kawasaki patřící ´papá´ Calerovi pojede s majitelovým synem Ignacho Calero Perezem, týmovou #1 pak zůstává Zulfahmi Khairuddin z Malajsie.

Yamaha prezentovala na motocyklové výstavě v Miláně své dva oficiální týmy na rok 2017, GRT a Kallio Racing. Giansanti Racing Team má složení Lucas Mahias a Federico Caricasulo, týmový šéf Vesa Kallio angažoval svého krajana Nikiho Tuuliho a Jihoafričana Sheridana Moraise.

Lorini Honda získala dvojnásobného vítěze Brita Kyle Smithe, celkově v MS v Top-5. Druhým jezdcem byl mohl být Gino Rea.

Simon Buckmaster zřejmě svůj tým CIA Landlords Insurance Honda zredukuje ze čtyř na pouhé tři jezdce. Týmová #1 Kyle Smith odešel k Lorinimu, Japonec Hikari Okubo samozřejmě kvůli HRC zůstává. Přichází Švýcar Robin Mulhauser z MS-Moto2. Dlouho se uvažovalo o Američanovi Patricku Jacobsenovi, nyní po Valencii je jasné, že přijde Jules Cluzel, který se tak vrátí do týmu, kde svou kariéru v šampionátu WorldSSP začínal.

Ten Kate Honda, nejúspěšnější tým MS-Supersport v historii vůbec, se z kubatury o objemu 600 ccm odporoučí a bude se plně koncentrovat na MS-Superbike a nový motocykl Fireblade.

Možná ale je, že nizozemská ladičská firma zůstane jako specialista na motory, v úvahu připadá tým Bardahl Evan Bros.

Tovární tým MV Agusta majitele Andrea Quadrantiho se zredukoval na jednoho pilota, nástupcem Julese Cluzela a Lorenzo Zanettiho je letošní pilot z Moto2 a ex-mistr světa 125-tek Julian Simon, tedy zároveň vice-mistr světa Moto2 ze sezóny 2010.

Alex Baldolini bude pokračovat i nadále se svým týmem Race Department ATK#25, jeden motocykl MV Agusta F3 bude pilotovat on sám, na ten druhý se hledá odpovídající pilot s potřebným sponzorským příspěvkem - řádově okolo 80 - 100 000 Euro.

Tým Profile Racing by chtěl pokračovat i nadále s Triumphem, Polesetter z Kataru Luke Stapleford je samozřejmě v týmu svého otce nasazen, týmovým kolegou bude jeho krajan Stefan Hill.

Zajímavé určitě je, že bez týmu a motorky stále ještě je ex-pilot továrního týmu MV Agusta Lorenzo Zanetti.

V letošní sezóně jsme měli v šampionátu WorldSSP českého zástupce Ondřeje Ježka, ten ale odchází o level výš, tedy do WorldSBK. V posledním čase ale ex-pilot Moto3 z Grand Prix Karel Hanika naznačil, že možná pojede 2017 právě supersporty: „Ale nic není ještě jistého“, řekl o svých plánech během závodního víkendu ve Valencii brněnský jezdec Karel Hanika.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama