Reklama

Ukončí Pedrosa kariéru? Nahradí ho Crutchlow?

V MotoGP 2017 by mohlo dojít k nečekanému zvratu. Zraněný Dani Pedrosa myslí na ukončení kariéry, vykládá se v paddocku. Crutchlow za Repsol? Nakagami k LCR?

Dnes odpoledne se v paddocku Sepang International Circuitu šířila jako lavina zpráva, která by se mohla stát událostí MotoGP posledního desetiletí. Tedy pokud se potvrdí!

Zatím se k tomu nikdo oficiálně nevyjádřil. To se ale brzy změní. Dá se předpokládat, že vše bude předběžně a hlasitě dementováno.

Ale to, co dnes vypustil na veřejnost jeden z týmových manažérů, by působilo jako hodně silná výbuška.

Tato novinka je totiž opravdovou bombou.

Tato - zatím nepotvrzená zpráva - hovoří následovně: 31letý Dani Pedrosa má po svém nejnovějším zranění v Motegi motocyklového závodění až po krk (zlomená klíční kost, zlomená lýtková kost).

Pedrosa prý vážně uvažuje ukončit svou kariéru pilota Grand Prix, ačkoliv na jaře podepsal novou dvouletou smlouvu s HRC za tým Repsol-Honda.

Tovární pilot jezdí v továrním týmu Repsol-Honda od roku 2006 a docílil v šampionátu tato celková umístění: 5, 2, 3, 3, 2, 4, 2, 3, 4 a 4, momentálně je v MS až na P5. Cal Crutchlow ho zřejmě ještě předežene, ztrácí na něho pouhých 14 bodů. Daniho tak čeká nejhorší sezóna v MotoGP.

Dani Pedrosa vyhrál 2016 pouze jeden závod - v Misanu; a kromě toho získal jen další dvě pódiová umístění - za třetí místa v Las Termas a v Barceloně.

Malý Španěl (158 cm, 51 kg) má za sebou celou řadu zranění: 2010 si zlomil v Motegi levou klíční kost, tentokrát opět v Motegi tu pravou. 2011 v Le Mans v duelu s Marcem Simoncellim se mu «rozpadla» pravá klíční kost.

Kvůli častému zranění motocyklových jezdců, tkzv. «arm pump» se už nechal Dani čtyřikrát operovat: 2006 levé předloktí; 2004, 2014 a 2015 pak vždy pravé.

K tomu je potřeba připočíst zlomeniny paží a také dolních končetin.

Kvůli hodně křehkým kostem je «Jockey» Pedrosa při každém pádu ohrožen různými zlomeninami. Už v roce 2013 při oficiálním představení týmu Repsol-Honda v Madridu v lednu oznámil, že už dlouho nebude závodit...

Dani Pedrosa platí k nejúspěšnějším a nejdéle působícím pilotům v éře MotoGP: Dosud se zúčastnil 259 závodů Grand Prix (181x MotoGP, 32x 250 ccm, 16x 125 ccm), vyhrál jich 52 (29x MotoGP, 15x 250 ccm, 8x 125 ccm), celkem 144x stál na stupních vítězů (103x MotoGP, 24x 250 ccm, 17x 125 ccm). Kromě toho si vyjel Dani Pedrosa 46x Pole-Position: 28x MotoGP, 9x 250 ccm, 9x 125 ccm.

U HRC už ale pro všechny případy náhradní scénář, tedy «worst case scenario», pokud by Pedrosa opravdu ukončil kariéru: HRC by vzala pod smlouvu dvojnásobného letošního vítěze Cala Crutchlowa (31) a ten by se stal týmovým kolegou Marca Márqueze.

Týmový majitel LCR-Honda Lucio Cecchinello by musel Crutchlowa uvolnit ze smlouvy, což by znamenalo hodně hořkou pilulku: Po 11 letech v MotoGP má Cecchinello, který začal 2006 závodit v královské kubatuře s Caseym Stonerem a potom se v jeho stáji vystřídali piloti jako Checa, de Puniet, Bradl nebo Miller, konečně pilota, který dokáže vyhrát závod Grand Prix.

Na straně druhé: HRC vždy Cecchinella finančně podporovala, naposled vloni, když hlavní sponzor CWM zaplatil za Crutchlowa a Millera místo 6,5 milionů, pouze 4 miliony Euro. HRC tak zachránila sezónu 2015 pro LCR.

Je zde sice jeden problém: Cal Crutchlow je od roku 2011 pod smlouvou u Monsteru, v týmu Repsol-Honda by se stal atletem Red Bullu, ale Monster se chce stáhnout z angažování v MotoGP, takže tato překážka by se sama odstranila.

HRC má prý už připravenou variantu, tedy náhradníka pro tým LCR-Honda: Měl by jím být japonský jezdec z Moto2 - Takaaki Nakagami, letošní vítěz závodu této kubatury v Assenu a aktuálně je v MS na P6.

Že 23členné startovní pole MotoGP potřebuje nějakého Japonce, o tom není potřeba pochybovat.

Samozřejmě, že zatím to jsou pouze všechno spekulace.

Ale i v paddocku Grand Prix platí: Není kouře bez ohně.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama