Reklama

Týmy Moto2 dostanou sice od Dorny peníze, ale co zúčastněné značky

Obchodní ředitel Kalexu Alex Baumgärtel se nachází v úplně jiné situaci než továrny v MotoGP, Hondou počínaje, přes KTM až po Ducati. Současná hospodářská krize ho proto postihla bohužel naplno.

Německý výrobce šasí «Kalex engineering» z Bobingenu vyhrál 2011 se Stefanem Bradlem poprvé mistrovství světa Moto2, potom od roku 2013 (Pol Espargaró) všech sedm titulů mistra světa v prostřední kubatuře (jak jezdců, tak značek) v řadě. Vloni pak oslavil Kalex své 100. vítězství v Grand Prix.

Ve firmě Kalex je zaměstnáno celkem devět osob: motocykly 2020 byly dodány všem 22 jezdcům v MS-Moto2. Ovšem tento šampionát byl zatím «položen k ledu», nastal «Stay at home».

A jak vidí problémy okolo «Shutdownu MS» obchodní ředitel Kalexu Alex Baumgärtel?

„Zatímco v MS MotoGP je účast v královské kubatuře otázkou reklamy, tak v Moto2 jde o prodej šasí zákazníkům. Pokud by opravdu došlo k tomu, co navrhuje Fausto Gresini (závodit v sezóně 2021 s letošními motocykly) i v kubatuře Moto2 a šampionát 2021 se objel s motocykly Kalex 2020, tak by to pro nás bylo doslova katastrofou, tedy opravdu likvidační rozhodnutí. Stejně tak i pro NTS nebo Speed Up. My prostě musíme naše šasí prodávat, jinak nepřežijeme!“

Zatímco týmy Moto2- a Moto3- dostaly od Dorny (IRTA) jako první pomoc v této nelehké době částku 25.000 Euro za jednoho jezdce, tak Kalex, NTS nebo Speed UP - tedy malé továrny (dílny) začnou finanční pomoc nedostaly...

Prostě, recept snížení nákladů jako v MS-MotoGP, je určitě pro Hondu, Yamahu aj. zřejmě ta správná cesta, tak pro Moto2 je to «cesta do pekel»!

Továrny vyrábějící šasí pro Moto2 mají úplně jinou pozici než firmy vyrábějící helmy nebo závodní kombinézy. Navíc nepatří pod svaz zúčastněných továren MSMA (Aprilia, Ducati, KTM, Honda, Suzuki, Yamaha).

Mají tedy úplně stejné problémy jako zúčastněné závodní stáje v Moto2- a Moto3-.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama