Tým Bonovo a Scott Redding končí v šampionátu?
- Publikovno: včera
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Od poloviny dubna se nad týmem MGM Bonovo Ducati, který závodí v mistrovství světa superbiků, vznášejí temná mračna. Od té doby se situace vyhrotila a nyní ohrožuje existenci společnosti.
Během víkendu v Misanu v polovině června 2024 informoval šéf Bonova Jürgen Röder svůj tým, že po sezóně odstoupí z funkce majitele, ale Michael Galinski bude tým i nadále vést a podporovat jako sponzor.
Od té doby tým funguje pod názvem MGM, což jsou tři písmena zkratka pro «Michael Galinski Motorsport».
Aby bylo možné zvládnout sezónu 2025, se vedení týmu ve složení Galinského, Rödera a Scotta Reddinga koncem léta 2024 sešlo a dalo dohromady balíček. Navíc k přechodu z BMW na Ducati došlo v zimě.
Již na třetím podniku sezóny v polovině dubna v Assenu se ale objevily zprávy o problémech v paddocku a o tři týdny později, začátkem května v Cremoně, proběhl rozhovor mezi Galinskim a výkonným ředitelem SBK Gregoriem Lavillou o obtížích, a možném odstoupení z mistrovství světa a z toho vyplývajících důsledcích.
Galinski s velkým nasazením zmobilizoval všechny zdroje, aby mohl být se svým týmem v Mostě. Ale už dávno je jasné: Nad MGM Bonovo se nejenže vznášejí temné mraky, ale tým bojuje o přežití. Členové týmu si již hledají novou práci.
MGM se může zúčastnit další akce v Misanu v polovině června pouze v případě, že se finanční problémy vyřeší rychle a včas.
Personál, stejně jako pilot Scott Redding a pozorní pozorovatelé, se diví, jak se tým dostal do těchto potíží.
Je důležité vědět, že financování sezóny 2025 je založeno na třech pilířích:
1. Sponzorství Bonovo
2. Sponzorský příspěvek od Scotta Reddinga
3. Kapitálový vklad MGM
Podle jednomyslných prohlášení účastníků původní ústní dohoda mezi těmito třemi stranami stanovila, že Bonovo uhradí přibližně dvě třetiny odhadovaných nákladů – autor má k dispozici fotografii poznámky v tomto smyslu. Už tehdy bylo jasné, že rozpočet je o zhruba 300 000 eur nižší, než by se muselo v průběhu sezóny získat – probíhala jednání s potenciálními sponzory.
Jednočlenný tým v mistrovství světa superbiků potřebuje 1,5 až 1,8 milionu eur na sezónu, v závislosti na vyplácených platech, počtu zahraničních závodů v kalendáři a počtu naplánovaných testovacích dnů.
Podle dokumentů, které má SPEEDWEEK.com k dispozici, vedení Scotta Reddinga zaplatilo 72 procent z dohodnutého celkového podílu, jak bylo dohodnuto, ale Most byl pouze pátým z celkem dvanácti akcí. Jednoduše řečeno: Ačkoliv ještě není dokončena ani polovina sezóny, už byly uhrazeny téměř tři čtvrtiny finančních příspěvků.
V diskusích mezi autorem a generálním ředitelem Bonova Jürgenem Röderem, který v průběhu let investoval odhadem dvoucifernou milionovou částku do různých týmů a jezdců, a byl tak pravděpodobně nejdůležitějším mecenášem německých motocyklových závodů, vyšlo najevo, že část jeho sponzorského příspěvku v roce 2025 bude poskytnuta v naturáliích. Patří mezi ně mimo jiné 20 motocyklů ze sbírky Odenwalderů, které Galinski smí prodat. Problém je v tom, že je těžké vypočítat, kolik peněz tyto sběratelské předměty vynesou, a ne vždy se hned najde kupec.
Situace se tak rychle vyhrotila, protože velká část rozpočtu je potřeba v zimě a na začátku sezóny, kdy je třeba od Ducati objednat dva motocykly Panigale V4R, náhradní motory, náhradní díly a díly pro případ nehody a také rezervovat letenky, hotely a pronajaté vozy a v některých případech i neprodleně uhradit.
Jak se server SPEEDWEEK.com dozvěděl, tým má u Ducati nesplacené dluhy ve výši přibližně 280 000 eur. Jako gesto dobré vůle prodloužil boloňský výrobce původní lhůtu pro platbu o 60 dní. Ale i tento den se hrozivě blíží.
Vedení Galinského a Scotta Reddinga už týdny dělá vše pro to, aby zachránilo sezónu.
Během nesčetných telefonátů se ukázalo, že se nepodařilo rychle najít žádného sponzora, který by zaplnil finanční mezeru. Určitě se však najdou zájemci, kteří zvažují převzetí týmu.
Tito podnikatelé potřebují rozvahu, která jasně ukazuje závazky, vlastnictví motocyklů, náhradních dílů, vybavení boxů, nákladních vozidel a přívěsů atd. a průběžné náklady.
Podle odhadů zúčastněných je na vyrovnání všech závazků, odkup veškerého vybavení závodního týmu a na to, aby stále zbývaly peníze na zaplacení personálu po zbytek sezóny, potřeba přibližně 800 000 eur.
Zdroj: Speedweek.com
- Přidat komentář +
- Publikováno: včera
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Tým Bonovo a Scott Redding končí v šampionátu?
- 19.5. - Superbike: Rozchod Rabata a Motoxracingu. Přijde Rinaldi?
- 18.5. - Toprakův vítězný hattrick se nepodařil
- 18.5. - Vítězem Superpole Sprint Race je v Mostě Toprak
- 17.5. - Toprakovi Most sedí a cítí šanci
- 17.5. - Supersporty 1 kořistí Masii, 12. Vostatek