Reklama

Syahrin pouze za prémie, chybí mu sponzoři

Populární Hafizh Syahrin sice získal místo na startovním roštu v Moto2 na novou sezónu, ale bude jezdit bez fixní odměny. Aktuální pilot Tech 3 MotoGP bude dostávat pouze prémie za umístění na stupních vítězů.

Nyní Syahrin hledá sponzory, kteří by mu zaplatili výdaje na sezónu 2020, tedy letenky, noclehy na závodech a pobytové náklady na testech.

Potřebný poplatek za závodění v týmu Angel Nieto patřící Jorge Asparu Martinezovi mu zaplatil Sepang Circuit, respektivě poskytl CEO tohoto okruhu Razlan Razali a podílel se na něm také malajský ministr pro mládež a sport YB Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

Na nedávné tiskové konferenci doma v Malajsii hovořila ikona malajského motocyklového sportu Syahrin i o tom, že závodní materiál, který měl a má k dispozici v týmu Tech3 KTM Hervého Poncharala se nedá vůbec srovnat s tím, co jezdí v této sezóně jeho týmový kolega Miguel Oliveira z Portugalska.

Jelikož Syahrin odešel z týmu Petronas Sprinta v únoru 2018 za nepříliš jasných okolností (stalo se potom, co Jonas Folger ze zdravotních důvodů nechtěl dále závodit jako stabilní jezdec v MotoGP za stáj Tech3 Yamaha a v týmu se uvolnilo nečekaně místo), tak Syahrin vlastně porušil platnou smlouvu...Na sezónu 2020 proto vedení tohoto týmu angažovalo k Xavi Viergemu raději amerického jezdce Jake Dixona.

Jen připomínám, že se Syahrin v roce 2017 (poslední rok závodění v Moto2) dvakrát dostal na stupně vítězů, kromě získání několika umístění v Top-6.

Ve svém prvním roce závodění v královské kubatuře (2018) prohrál Syahrin o pouhé 4 body soutěž Rookie of the Year s Morbidellim.

K letošní sezóně pak Syahrin nešetřil kritikou a prozradil, že nikdy nedostal to, co mu tým slíbil: „Můj balíček se velmi lišil od balíčku mého kolegy Miguela Oliveiry. Používal jsem stejný motor od začátku sezóny, který nikdy nebyl aktualizován.“

V průběhu roku 2019 pak přišel podpis Brada Bindera, který v roce 2020 zaujme Syahrinovo místo v týmu Red Bull KTM Tech 3, spolu s Oliveirou. Ovšem Syahrinovi bylo slíbeno, že se do Moto2 vrátí se stejnou týmovou strukturou, jakou má k dispozici v MotoGP. Pak se ale továrna KTM vzdala hodně překvapivě dalšího závodění v kubatuře Moto2 a tak došlo u Syahrina k nejisté budoucnosti. Nakonec vše vyřešila dohoda s Jorge Martinezem, ale bude to s motocyklem, který nikdy předtím nejezdil (Speed Up), a především s novým jednotným motorem Triumph.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama