Superbike: Za jakých podmínek může zůstat Bautista u Ducati Aruba.it.

Dvojnásobný mistr světa Alvaro Bautista stojí na křižovatce: měl by odejít do důchodu, zůstat na trhu, nebo si udržet Ducati s platem nováčka? Zde jsou čísla, o která se jedná.

Alvaro Bautista má příležitost zůstat u továrního týmu Ducati a na prahu 41 let prodloužit si kariéru dvojnásobného mistra světa v superbicích. Zdálo se, že manželství mezi Arubou a španělským jezdcem je u konce, když před několika týdny tým využil opce na ukončení jeho dvouleté smlouvy, která měla ale vypršet na konci roku 2026! Věci se ale zase zastavily: pohyby na trhu s jezdci se nevyvíjely tak, jak tým doufal, a bezpečná varianta z druhé ruky je opět velmi pravděpodobnou možností. Zůstane tedy Bautista? Je to sice pravděpodobné, ale je tu problém, který je třeba vyřešit...

Minimální zapojení

Aruba, sponzor a majitel oficiálního týmu Ducati Superbike, už týdny hledá mladého jezdce, kterého by mohl vychovávat ve stínu Nicola Bulegy a natrvalo by se ujal funkce v roce 2027, kdy se současný lídr šampionátu WorldSBK přesune do MotoGP. Rozpočet na stole: 150 000 eur. Manažerům týmu se to zdálo jako rozumná částka, navíc s možností závodit s vlajkovou lodí šampionátu na novém motocyklu Panigale V4. Setkali se však se značným odporem, protože plat byl všemi kandidáty považován za příliš nízký. Jaume Masia (24 let), který je v současnosti (zdaleka) nejrychlejším jezdcem Ducati v Supersportu, ale závodí za soukromý tým Calero Racing, údajně tuto nabídku také odmítl. Jezdec to popírá, ale zdroj informace je velmi důvěryhodný. Je pravděpodobné, že bývalý mistr světa Moto3 má atraktivnější alternativy, zejména finančně.

Co teď Bautista udělá?

Poté, co Aruba prozatím vyloučila možnost «připravit si mladého jezdce k rozvoji», se vrátila k vyhodnocení prodloužení smlouvy s Álvarem Bautistou. Ten už má však smlouvu má, tedy platnou, ale s nevyužitou opcí. Prodloužení této smlouvy je však podmíněno novým projednáním jeho platu. To znamená, že už to není stejná částka, jakou vydělával v roce 2025, ale výrazně nižší: obvyklých 150 000 euro, jak je zmíněno výše. Jen pro představu: Danilo Petrucci z Barni Racing, satelitního týmu, vydělává o něco méně. Takže v podstatě, aby Bautista zůstal u Ducati, bude se muset spokojit s... luxusním platem soukromého jezdce.

Jaké existují alternativy?

V současné době na trhu superbiků zbývají tři tovární motocykly a s nimi spojené nejvyšší platy: Honda HRC (druhý bude řídit Jake Dixon z Moto2), jedna ze čtyř Yamah (Locatelli, Gardner a Manzi již byli oznámeni) a BMW, za předpokladu, že najmutí Danila Petrucciho je jisté. Teoreticky tedy trh pro Alvara Bautistu zůstává otevřený. Španěl má však dva vážné handicapy: svůj věk, přestože Max Biaggi v roce 2012 ve 41 letech vyhrál s Aprilií svůj druhý titul mistra světa, a šestikilovou váhu, kterou (jen na něj...) ukládají předpisy. Otázka je tedy hamletovská: měl by doufat v jednorázový přestup a riskovat, že zůstane v náručí, nebo by měl závodit šestou sezónu s motocyklem a týmem, který zná jako své boty, a spokojit se s výrazně sníženým platem?

Kdo by z toho měl prospěch?

Případ Marca Márqueze z roku 2022 se nedá srovnávat, protože je pravda, že se vzdal svého čistého platu 12 milionů eur z Hondy HRC, aby si zajistil Ducati, za plat (pro někoho jako on...), který byl téměř symbolický. Měl ale vyhlídku připojit se k továrnímu týmu, opět se slušným platem a na nejlepší motorce na roštu, jak se ukázalo. Bautista je na druhou stranu na konci se silami, takže se prostě musí rozhodnout, zda si dopřeje další rok s vítězným technickým potenciálem. Pokud Bautista zůstane, skutečným vítězem je Aruba, která by v roce 2026 postavila stejnou silnou jezdeckou dvojici za víceméně stejnou investici. Ano, protože Nicolò Bulega dostal výrazné zvýšení platu, údajně na 700 000 eur. Takže Bautista, pokud to přijme, se bude muset spokojit s pětinou platu svého mladšího týmového kolegy...



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama