Superbike 2020: Honda HRC, ale pojede doopravdy? Hlavní obrázek k článku: Superbike 2020: Honda HRC, ale pojede doopravdy?

Důvěryhodný hlas z Japonska: Motocyklový gigant Honda se dosud nerozhodl, zda spustit projekt Superbike 2020. Čeká Bautista opravdu na KTM?

Opravdu se Honda HRC vrátí na startovní grid jako oficiální tým mistrovství světa v superbike? Velmi spolehlivý zdroj uvádí, že v Tokiu dosud nepřijali konečné rozhodnutí. To znamená, že program 2020 je stále zahalen mlhou. To by vysvětlovalo, proč v polovině srpna stále ještě neexistují žádné podrobnosti o této operaci. Jedinou jistotou je, že nový motocykl CBR bude představen na podzimních salónech v Tokiu a Miláně.

Ale pojďme hovořit o závodní verzi. Připomeňme si, že v polovině listopadu proběhnou první testy na MS-Superbike 2020.

Tato skutečnost ovšem vyvolává mnoho otázek: Pokud se Honda HRC ještě nerozhodla co bude dělat, tak co udělá Alvaro Bautista, s kterým Honda údajně podepsala, nebo se to chystá udělat?

Španěl odmítl dvouletou smlouvu navrženou továrnou Ducati, která se proto obrátila na Scotta Reddinga.

Simone Battistella, manažer Alvara Bautisty, a třeba také Doviziosa, jasně řekl, že na stole je mnohem lepší nabídka, rovněž opakovaně prohlásil: že Bautista «se nebojí nových výzev».

Ačkoli to nikdy otevřeně neprohlásil, tak tento manažer nikdy nemluvil přímo se společností Honda co se týká Superbike. Zpoždění Honda HRC, bude-li potvrzeno, by naopak podpořilo hypotézu, která se objevila v posledních dnech ve španělském tisku: že Bautista čeká na jednání s KTM, především po ukončení spolupráce Johanna Zarca s KTM, což otevírá nové scénáře.

Alvaro nikdy neskrýval touhu vrátit se do «premier class» motocyklového silničního závodění a rakouská značka by v tuto chvíli byla příležitostí. Nezapomínejme: Simone Battistella má dobré vztahy s firmou Red Bull, díky tomu, že zastupuje také Andreu Doviziosa.

Ale je tu také třetí scénář: Bautista jde do KTM a Honda HRC, ačkoli ještě nezveřejnila žádné informace, opravdu se rozhodne nasadit svůj vlastní «tovární» tým Superbike. A proč ne s Johannem Zarcem? Bývalý dvojnásobný mistr světa v Moto2, který hledá řešení, přece nezůstane na chodníku a nebude chodit pěšky. Dostal by do MS-Superbike jako pilot HRC, když minulé léto tuto příležitost závodit za Japonce ztratil, což mu špatně doporučil bývalý osobní manažer Laurent Fellon. Zarco by měl za sebou «přestupní» rok, možnost ukázat se v HRC a na rok 2021 se může objevit volné místo, třeba po Jorge Lorenzovi...

Stane se srpen fantomem přestupového trhu? Uvidíme ...



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama