Reklama

Stefan Pierer (KTM): Zarco je velké zklamání

Johann Zarco byl angažován týmem KTM jako velká Star a dostává za své závodění 1 milion Euro ročně. Ovšem jeho dosavadní výkony jsou hodně za očekáváním a navíc se během Grand Prix Jerezu v boxu týmu KTM nevyjádřil francouzský jezdec zrovna diplomaticky, ba naopak.

Vloni přijížděl ke svému domácímu závodu v Le Mans jako druhý v pořadí šampionátu se ziskem 58 bodů, letos je až 18. a má na svém kontě pouze hubených 7 bodů!

Po FP1 v Jerezu byl Zarco úplně «mimo roli» a nevšiml si, že je v záběru kamer a také je zapnutý mikrofon, a doslova řekl: „«shit chassis» a také «shit power delivery».

Samozřejmě ředitel divize Motosport u KTM Pit Beirer nebyl vůbec nadšený: “Zarco se vyjádřil v našem bezprostředním okolí hodně negativně a v sobotu v Jerezu mu vedení týmu jasně řeklo, co u nás jde a co nejde.„

Mimochodem: Už po GP Kataru vysvětloval Beirer francouzskému továrnímu jezdci, že z KTM s motorem V4 nelze udělat motocykl Yamaha s řadovým motorem a prostě musí svůj jezdecký styl změnit!

Tovární tým KTM reagoval bezprostředně a rázně: Jean-Michel Bayle byl angažován jako jeho speciální poradce.

Pokud se nezmění Johann do konce sezóny - zbývá ještě 15 závodů Grand Prix - tak bude KTM muset jednat. Velmi dobrou práci odvádí Miguel Oliveira a proto s ním také byla prodloužena smlouva s KTM.

“Chtěli jsme mít dva špičkové jezdce, tedy Pola a Johanna. Na Johannovo přání jsme připravili nový závodní materiál a on je přesto porážen Rookiem MotoGP.„ (Beirer má na mysli Zarcova krajana Fabia Quartarara; ovšem před Francouzem jsou aktuálně bodově i další dva Rookies: Bagnaia a Mir, a Rookie KTM Oliveira má stejný počet bodů jako Zarco - přičemž ten už absolvoval 40 závodů MotoGP! - pozn. Bosso), dodává dále Beirer a ještě vysvětluje: “O vítězství se většinou rozhoduje mezi jezdci s motocykly V4. My sami musíme vývoj ještě zrychlit a zefektivnit. Motocykl musí být o 4 až 5 kg lehčí a také elektronika zůstává téma."



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama