Reklama

Sepang Circuit vyhrál soud proti firmě Drive M7 Hlavní obrázek k článku: Sepang Circuit vyhrál soud proti firmě Drive M7

Sepang Circuit vyhrál soud proti svému bývalému sponzoru v Grand Prx firmě Drive M7. Tato firma sponzorovala kromě týmu SIC-Moto3 (s Jakubem Kornfeilem) také stáj Jorge Martineze (MotoGP s Haydenem a Lavertym), ani v tomto případě ale sponzorskou smlouvu nedodržela.

Nejvyšší soud malajského města Johor Bahru, kde se 1998 konala Grand Prix Malajsie, ještě než byl dokončen okruh «Sepang Circuit» 1999, rozhodl v soudním řízení ve prospěch okruhu «Sepang International Circuit (SIC)». Vedení okruhu a tehdejší vedení týmu «Drive M7 SIC Racing» - tehdy za ně jezdil Jakub Kornfeil - vedlo dlouhodobý spor s firmou «M7 Racing Sdn Bhd (M7)», která je členem podnikatelské skupiny «Company of Mutiara Motors Group of Companies» a byla sponzorem malajského týmu v kubatuře Moto3. Později také sponzorem týmu «Open-Class-MotoGP» od Jorge Martineze (piloti Nicky Hayden a Eugene Laverty) a přes platnou smlouvu ji několik dní před zahájením sezóny 2015 vypověděla...

Soudce Evrol Mariette Peters dal za pravdu týmu SIC ve sporu proti Energy Drink M7. Šlo o částku 3,32 milionu malajských ringgitů, tedy přibližně 680.000 Euro, které sponzor nezaplatil týmu SIC-Moto3. Tento tým zastupovala advokátní kancelář «Shearn Delamore & Co».

«M7» byl licentován pod značkou «DRIVE M7 Energy Drink» a byl hlavním sponzorem týmu DRIVE M7 SIC Racing, který jako první tým z Malajsie startoval 2015 v Moto3 World Championship - jezdci byli Zulfahmi Khairuddin a Jakub Kornfeil. Po sezóně 2015 nahradil Khairuddina mladší jezdec z Malajsie Adam Norrodin. Na snímku oba piloti Norrodin a Kornfeil při cyklistickém tréninku na brněnském velodromu.

velodrom 1 velodrom 2 velodrom 3

Také renomovaný týmový majitel Jorge Martinez doplatil v březnu 2015 na jednání firmy M7 jako sponzora. Ještě při testu v Sepangu 3./5. února 2015 vypadalo vše «růžově» a byla uzavřena smlouva manažery Drive-M7 na sezónu 2015 s opcí na 2016. K nějakého plnění smlouvy ze strany M7 ale nedošlo, naštěstí Martinez díky kontaktům s nejvyššími vládními kruhy ve Španělsku našel nového sponzora, firmu «Power Electronics». Ovšem finanční ztráty z tehdejšího období vedly až k odchodu tohoto týmu z MotoGP.

aspar martinez drive m7

Mimochodem: V tuto vyjmenovanou dobu za «Aspara» závodil i náš Karel Abraham.

Po sezóně MotoGP 2018 prodal «Aspar» obě místa na startovním roštu týmu Petronas-Yamaha a sám se spokojil s místem poradce.

Sponsorship od M7 byl u Martineze ve výši 2 až 3 milionu Euro za jednu sezónu v MotoGP.

Také tým Honda-MotoGP od Fausta Gresiniho byl zanechán bez dohodnutých peněz na podzim 2014 a to italskou firmou Energy-Drink Go & Fun, ačkoliv existovala platná smlouva na sezónu 2015. Gresini se proto spojil v «premier class» s Aprilia Racing a od té doby závodí jako «Factory Racing» a obě jeho místa na startovním roštu zůstala neobsazená.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama