Reklama

Senzace: Start MotoGP už v červenci v Jerezu?

Dle švýcarského motocyklového webu SpeedWeek by se start letošní motocyklové sezóny měl ukutečnit už 19. července a to na jihu Španělska na okruhu «Circuito de Jerez - Angel Nieto». Po Jerezu by měly následovat závodní víkendy v Brně a na Spielbergu.

Pomocí «closed doors protocols» s redukovaným počtem personálu by mělo být v paddocku 1.100 až 1.300 osob, jedná se o členy 42 motocyklových týmů: 8. března zahájily sezónu 2020 v katarském Doha pouze týmy kubatur Moto2- a Moto3. Prvnímu závodu MotoGP by měl předcházet ještě čtvrteční testovací den.

Jen připomínám: Privátní týmy z MotoGP dostaly od Dorny a IRTA finanční měsíční výpomoc ve výši 250.000 Euro, rovněž týmy Moto2- a Moto3- nevyšly naprázdno a dostaly peníze ze záchranného fondu: Za každého stabilního jezdce těchto dvou objemově nejslabších kubatur obdržel každý tým částku 25.000 Euro.

Ale vraťme se k překvapivému začátku sezóny: Dorna Sports S.L. nechala kompletní závodní materiál o váze 450 tun přepravit pěti nákladními letadly Jumbo Boeing 747 z katarského Doha přímo letecky do Španělska a zde byl skoro celý náklad uložen na letišti L'Aeroport de Lleida-Alguaire, vzdáleného asi 15 km od města Lleida. Pouze některé týmy, jako třeba německý Liqui-Moly-Intact, si nechaly závodní materiál dopravit přímo na domovskou adresu své závodní stáje.

Dorna musela vypracovat nový obchodní koncept na celou sezónu, neboť předběžně se počítá pouze se závody bez diváků!

I z důvodu tohoto nového finančního konceptu vypadly z kalendáře závody na Sachsenringu, Assenu a i nový okruh KymiRing ve Finsku.

Není zatím jisté, zda se budou konat dva závody Grand Prix na stejném místě, tak jak to třeba plánuje Formule 1 (5. a 12. července by měla proběhnout letošní sezonní premiéra F1 na rakouském Spielbergu). Na dotaz webu Motoforum.cz přímo na majitele Masarykova okruhu, zda by to bylo možné třeba v Brně, jsme dostali odpověď: „Pravděpodobně ne, neboť vůbec neznáme podmínky, za jakých by se tento dvojzávod mohl konat“.

U většiny evropských Grand Prix nebude letos Dorna požadovat žádný poplatek, protože místní pořadatel - např. «Spolek pro GP ČR Brno» - ztratí příjmy ze vstupenek. Na druhou stranu ale může Dorna vybírat alespoň peníze za televizní práva plus poplatky za jmenovací práva Grand Prix (v Brně třeba «Monster Energy», a jinde zase Motul, Pramac, Michelin, Red Bull, Oakley) a dále za reklamy umístěné po celém obvodu okruhu. A Dorna také neplánuje zaplatit okruhům finanční odškodné. Podle znaleckého posudku budou ale příjmy pro Dornu menší než je 50% obvyklé částky.

Po Jerezu, kde se bude závodit pod sloganem «Visit Andalucia» - tuto reklamu je možno sledovat skoro při všech závodech Grand Prix - by mělo následovat naše Brno a potom dále rakouský Spielberg.

Problémem jsou zámořské závody, které jsou pro Dornu hodně drahé. Momentálně se počítá pouze se dvěma závody: V Thajsku a v Malajsii, kde by ale mohli být přítomni i diváci.

Jedno je jisté, všechny plánované závody se budou konat za přísných bezpečnostních opatření, tedy včetně každodenního ranního «Body Screeningu», tedy měření tělesné teploty. Jakmile by byl u někoho zjištěn virový syndrom, tak by byl dotyčný izolován a přemístěn do karantény.

Byl by převzat koncept od Red Bullu, tedy «RB Leipzig», který bude vyzkoušen při německé fotbalové bundeslize. Není ale zatím rozhodnuto, zda také v MotoGP bude předepsán «contact tracing» - APP pro Smartphony (chytré telefony).

Plán Dorny je, aby se uskutečnilo až 10 závodních víkendů Grand Prix, «best case szenario» je potom uskutečnit celkem 14 závodních víkendů Grand Prix (včetně těch posledních, tedy i s diváky), což je ale dost nepředstavitelné.

Mimochodem: V roce 1980 se konalo pouze 8 závodů Grand Prix, kdy start sezóny byl 11. května 1980 v Misanu a tehdejší finále se jelo 24. srpna 1980 na Nürburgringu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama