Reklama

Salače čeká reparát

Jediného českého jezdce v Grand Prix Filipa Salače čeká, stejně jako všechny jeho soupeře, druhý závod na okruhu Circuito de Jerez - Angel Nieto, kde se o víkendu koná «Gran Premio Red Bull de Andalucía». A tak si ještě jeho pohledem zhodnoťme «Jerez 1».

Páteční volné tréninky se bohužel českému závodníkovi nepodařily. Nejprve 18. pozice v prvním volném tréninku a následně až 24. pozice v následujícím rozhodně nesplnily očekávání jezdce i týmu. Brzy se však ukázalo, že vina je na straně závodní techniky. “Dnes se mi vůbec nedařilo podle mých představ, motorka absolutně nefungovala. Řešili jsme nastavení a zkoušeli velké změny, ale nic nepomáhalo k lepšímu. Až na konci druhého tréninku jsem si všiml, že je půlcentimetrová vůle v tlumiči řízení, což by odpovídalo chování motocyklu. Už se mi to jednou stalo, motorka poté kmitá a vůbec jsem neměl dobrý pocit na předku. Na zítra tedy dáváme nový tlumič řízení a budeme doufat, že to bude v pohodě. Budu muset hodně zabrat, abych se dostal rovnou do Q2 a nemusel jet pomalejší Q1, dám do toho vše,” vysvětlil první den Filip.

Po pátečních výsledcích čekal Filipa v sobotu ráno nelehký úkol. Ve třetím volném tréninku musel zabojovat, aby mohl nastoupit rovnou do druhé kvalifikační skupiny. Ta je rychlejší než Q1 a Filip by se v ní dle svých slov cítil daleko lépe. A podařilo se! Salač zajel šestý a postoupil přímo do druhé části kvalifikace. V ní skončil čtrnáctý, když na nejrychlejšího Tatsukiho Suzukiho ztratil 1,109 sekundy. „Dnešek hodnotím pozitivně, jelo se mi dobře. Šestý čas mě posunul rovnou do Q2, z čehož jsem měl pochopitelně radost. Když jsem měl v kvalifikaci dobře rozjeté kolo na nových gumách při druhém výjezdu, tak mě bohužel jeden jezdec hodně zbrzdil. Ale nevadí, z páté řady se dá ještě bojovat. Myslím si, že motorku máme dobře připravenou. Děkuji všem, kteří mě podporují,“ vzkázal Filip Salač z Jerezu.

Člen ACCR Czech Talent Teamu a jezdec italského týmu Rivacold Snipers Team tedy v neděli mohl zabojovat o další světové body z páté řady na startovním roštu, což dle jeho slov nebyla beznadějná výchozí pozice. Závod se bohužel nepovedl, nastavení motocyklu nebylo optimální a Filip tak se soupeři mohl bojovat jen velmi těžko. “Závod jsem bohužel musel předčasně ukončit kvůli pádu na přední kolo. Moc mě to mrzí, protože jsme tvrdě pracovali celý víkend. V pátek jsme měli poruchu v tlumiči řízení, ale sobota se docela povedla a ráno jsem vyjížděli na Warm Up s opotřebovanou tvrdou zadní gumou abychom věděli, jak se bude motorka chovat při závodě. Pozitivní bylo, že nejrychlejší čas jsem zajel až v posledním kole, což bylo super a věděl jsem, že motorka je dobře nastavená. Potom v závodě jsem po startu zjistil, že motorka nefunguje podle mých představ, byla hodně měkká vpředu a když jsem brzdil, bylo hrozně váhy na předním kole. Věděl jsem, že je to na limitu motorky a bylo otázka pár kol, než se mi to zavře až se guma opotřebí ještě víc, protože se všechno snažila pobrat a každé kolo to bylo horší a horší. Proto jsem nemohl ani předjíždět, moc mě to mrzí, ale děkuji všem za podporu a už se těším na příště,” zhodnotil závodní víkend český závodník.

Moto3 World Standing 2020

1 Albert ARENAS KTM SPA 50 bodů
2 Ai OGURA Honda JPN 36
3 John MCPHEE Honda GBR 20
4 Jaume MASIA Honda SPA 19
5 Tatsuki SUZUKI Honda JPN 19
6 Gabriel RODRIGO Honda ARG 19
7 Tony ARBOLINO Honda ITA 17
8 Raul FERNANDEZ KTM SPA 16
9 Andrea MIGNO KTM ITA 13
10 Celestino VIETTI KTM ITA 11
11 Jeremy ALCOBA Honda SPA 10
12 Filip SALAC Honda CZE 8
13 Dennis FOGGIA Honda ITA 7
14 Niccolo ANTONELLI Honda ITA 7
15 Sergio GARCIA Honda SPA 5
16 Ayumu SASAKI KTM JPN 5
17 Alonso LOPEZ Husqvarna SPA 5
18 Stefano NEPA KTM ITA 4
19 Deniz ÖNCÜ KTM TUR 4
20 Romano FENATI Husqvarna ITA 3
21 Kaito TOBA KTM JPN 2



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama