Reklama

Salač je po pátku 19. Hlavní obrázek k článku: Salač je po pátku 19.

Po týdnu je tady druhý závod letošním seriálu MotoGP, který se opět odehraje na trati v katarském Losail. Nechybí zde ani kategorie Moto3 se stájí Rivacold Snipers Team, jejímž jezdcem je také český reprezentant a člen ACCR Czech Talent Teamu Autoklubu České republiky Filip Salač.

Tomu se minulý víkend volné tréninky ani kvalifikace nepodařila, ale v závodě předvedl velmi bojovný výkon a připsal si první tři mistrovské body.

První trénink vyšel Filipovi dobře. Zaznamenal čas 2:06,155 a s ním pěknou třetí pozici. Ve druhém tréninku se bohužel objevila tradiční bolest katarského okruhu a kategorie Moto3. Velmi dlouhá rovina nutí jezdce vyčkávat z důvodu potřeby slip streamu. Salač do druhého tréninku vyjel sám na nových pneumatikách a v maximálním tempu mu časomíra ukázala o půl vteřiny lepší čas než v prvním tréninku. Ve jeho závěru ho bohužel potrápili pomalejší jezdci a stále slabší výkon motocyklu na rovinách, který byl zřetelný již při prvním závodě minulý víkend. Výsledkem byl devatenáctý čas. Po první dni tak u českého jezdce přes pěkné postavení v prvním tréninku panuje zklamání a smutek.

„Pátek máme za sebou. V prvním tréninku to nevypadalo úplně špatně, dojel jsem třetí a pocit byl dobrý, motorka docela jela. Ve druhém tréninku jsem v prvním výjezdu na nových pneumatikách jel sám. Jel jsem úplně na své hraně, motorka byla na limitu, měl jsem hodně co dělat, abych nespadl skoro ve všech zatáčkách. Dal jsem do toho všechno a byl to nějaký čas 2:05,5 myslím. Do posledního výjezdu jsme opět museli čekat. Hodně lidí to nechápe, ale tady v Kataru v kategorii jako je Moto3 se bez slip streamu zajet dobré kolo nedá, protože tady to udělá sekundu až sekundu a půl jen na té hlavní rovině, která má přes jeden kilometr. Všichni říkají, jak stále vyčkáváme a nedá se na to dívat, ale nevím, jestli je lepší vyjet rovnou sám a zahodit tu šanci anebo počkat a zkusit bojovat. My máme navíc další problém s tím, že jakmile jedu uprostřed skupiny tak motorka úplně nejede. Kdo koukal na minulý závod, tak si všiml. Takže když jsem dnes vyjel do posledního kola, tak mě do první zatáčky předjeli dva jezdci a už bylo to. Jsem strašně naštvaný a zároveň smutný. Byl bych úplně nejradši, kdyby se udělalo Superpole, jako to bylo dříve, tam by se ukázal jezdec. Uvidíme, není nic ztraceno, v zatáčkách jsem rychlý, předjíždět umím, pocit není úplně špatný, uvidíme zítra,“ zhodnotil páteční volné tréninky v Losail Filip Salač.

Zítra čeká českého reprezentanta důležitější den. Dopolední třetí volný trénink rozhodne o nasazení do kvalifikace a cílem jezdců bude samozřejmě vybojovat přímý postup do Q2. Poté se rozhodne o jednotlivých pozicích na startovním roštu samotného závodu. Výsledky kvalifikace budeme znát zítra odpoledne.

TISSOT GRAND PRIX OF DOHA - Moto3 FP Nr. 2

1 40 Darryn BINDER RSA Petronas Sprinta Racing Honda 240.0 2'04.781
2 11 Sergio GARCIA SPA GASGAS Gaviota Aspar Team GASGAS 237.3 2'04.821 0.040 / 0.040
3 2 Gabriel RODRIGO ARG Indonesian Racing Gresini Moto3 Honda 238.4 2'04.893 0.112 / 0.072
4 17 John MCPHEE GBR Petronas Sprinta Racing Honda 237.3 2'04.968 0.187 / 0.075
5 24 Tatsuki SUZUKI JPN SIC58 Squadra Corse Honda 237.3 2'05.023 0.242 / 0.055
6 5 Jaume MASIA SPA Red Bull KTM Ajo KTM 239.4 2'05.078 0.297 / 0.055
7 28 Izan GUEVARA SPA GASGAS Gaviota Aspar Team GASGAS 236.3 2'05.104 0.323 / 0.026
8 52 Jeremy ALCOBA SPA Indonesian Racing Gresini Moto3 Honda 237.3 2'05.143 0.362 / 0.039
9 37 Pedro ACOSTA SPA Red Bull KTM Ajo KTM 238.4 2'05.169 0.388 / 0.026
10 55 Romano FENATI ITA Sterilgarda Max Racing Team Husqvarna 236.8 2'05.271 0.490 / 0.102
11 82 Stefano NEPA ITA BOE Owlride KTM 237.8 2'05.329 0.548 / 0.058
12 6 Ryusei YAMANAKA JPN CarXpert PruestelGP KTM 240.5 2'05.392 0.611 / 0.063
13 27 Kaito TOBA JPN CIP Green Power KTM 238.4 2'05.397 0.616 / 0.005
14 23 Niccolo ANTONELLI ITA Avintia Esponsorama Moto3 KTM 235.8 2'05.412 0.631 / 0.015
15 7 Dennis FOGGIA ITA Leopard Racing Honda 238.4 2'05.421 0.640 / 0.009
16 31 Adrian FERNANDEZ SPA Sterilgarda Max Racing Team Husqvarna 238.4 2'05.438 0.657 / 0.017
17 50 Jason DUPASQUIER SWI CarXpert PruestelGP KTM 237.3 2'05.507 0.726 / 0.069
18 92 Yuki KUNII JPN Honda Team Asia Honda 237.3 2'05.526 0.745 / 0.019
19 12 Filip SALAC CZE Rivacold Snipers Team Honda 236.8 2'05.537 0.756 / 0.011
20 16 Andrea MIGNO ITA Rivacold Snipers Team Honda 235.8 2'05.549 0.768 / 0.012
21 99 Carlos TATAY SPA Avintia Esponsorama Moto3 KTM 235.8 2'05.655 0.874 / 0.106
22 73 Maximilian KOFLER AUT CIP Green Power KTM 233.2 2'05.665 0.884 / 0.010
23 43 Xavier ARTIGAS SPA Leopard Racing Honda 235.2 2'05.881 1.100 / 0.216
24 54 Riccardo ROSSI ITA BOE Owlride KTM 236.8 2'05.924 1.143 / 0.043
25 53 Deniz ÖNCÜ TUR Red Bull KTM Tech 3 KTM 240.0 2'06.142 1.361 / 0.218
26 19 Andi Farid IZDIHAR INA Honda Team Asia Honda 235.8 2'06.219 1.438 / 0.077
27 71 Ayumu SASAKI JPN Red Bull KTM Tech 3 KTM 237.3 2'06.253 1.472 / 0.034
28 20 Lorenzo FELLON FRA SIC58 Squadra Corse Honda 234.7 2'06.816 2.035 / 0.563

Zdroj: TZ AUTOKLUB České republiky



Login Přihlásit Registrace ›