Rozhodnutí IRRC se u mnohých setkává s nepochopením

Od oznámení rozhodnutí, že třída superbiků bude od příštího roku vyřazena ze šampionátu «International Road Racing Championship (IRRC) » panují mezi týmy, jezdci i fanoušky této závodní série nepokoje.

Týden před čtvrtým kolem Mezinárodního mistrovství silničních závodů (IRRC) přišla bomba. Vedení IRRC překvapilo účastníky i fanoušky oznámením, že od příštího roku bude velkolepá kategorie Superbike - tedy «premier class» nahrazena méně atraktivní třídou Supertwin. Uváděnými důvody byly jak bezpečnostní, tak finanční aspekty.

„Třída superbiků se stala velmi rychlou třídou. Jako vedení IRRC chceme přispět k větší bezpečnosti v silničních závodech. A cena superbiku v posledních letech prudce vzrostla. Mnoho jezdců má problém sehnat rozpočet na celou sezónu. Chceme tomu čelit a nabídnout fanouškům vzrušující souboje o pozice a plná pole jezdců,“ uvádí se v prohlášení na webových stránkách IRRC.

„Tohle rozhodnutí je šílené!“ je jedno z obvinění namířených proti vedení IRRC. „Žádný silniční závod není bezpečný. Ano, riziko se dá snížit, ale zrušení třídy Superbike ve prospěch třídy Twin je prostě hloupé. Motocykly Supersport jsou na některých závodních tratích stejně rychlé jako Superbike. Jezdci se rozhodují, ve které třídě chtějí závodit, ne organizátoři.“ Mnoho fanoušků je přesvědčeno, že tato drastická změna by mohla znamenat zánik šampionátu, který je nyní vysoce respektován i ve Velké Británii a Irsku, protože o závody Supertwin by mohlo mít zájem méně fanoušků. Pochybují také o tom, zda by vysoce vyladěné motocykly Supertwin nebyly výrazně levnější na pořízení a údržbu.

Skutečnost, že toto drastické rozhodnutí bylo zjevně učiněno bez předchozí konzultace s dotčenými hráči a týmy, se setkává s nepochopením a hněvem. Mnozí považují uvedené důvody za obzvláště chatrné. „Proč se rozhodovat uprostřed sezóny a pak ho okamžitě aplikovat na další rok?“ byla jen jednou z nesčetných otázek, které v této souvislosti vyvstaly.

„Někteří jezdci utratili na začátku sezóny spoustu peněz za nákup nových motorek nebo značné investice do generálních oprav a vylepšení svých motorek. Určitě by to neudělali, kdyby věděli, že třída superbiků příští sezónu skončí. Navíc se mnoho smluv se sponzory podepisuje nejméně na dva roky. Co jim teď říct? Zaplatit jim peníze na konci sezóny, nebo odebrat díly?“

„Opravdu nechápu, proč by změna pravidel nefungovala? Možná sériové motocykly, které si může dovolit průměrný jezdec? Jen úpravy odpružení? Žádné M1000, žádné R1M nebo cokoli jiného, co se všude kolem potuluje? Omezení tuningu a také na základní motocykl by jistě bylo proveditelné, protože i finančně silné týmy mají jistě zájem utratit méně peněz.“

„Jedna otázka mě zajímá: Pokud se jedná o společné rozhodnutí celého vedení IRRC všech členských zemí, budou důslední a nebudou se již konat lokální závody superbiků, jako je Benelux Cup v Hengelu a Chimay nebo Open Superbikes v Imatře, Hořicích a Frohburgu? Nebo to najednou bude něco jiného? Jsme zvědaví!“

Někteří z těch neohroženějších stále doufají, že konečné slovo ještě nepadlo. „Jistě existují způsoby a prostředky, jak obejít tento nesmysl. Třída superbiků je hvězdou každé série, tečka! Já samozřejmě vždycky sleduji všechny třídy. Ale superbiky jsou a zůstanou vrcholem. Mohu jen doufat, že ti, co tohle zpackali, se zamyslí nad tím, co dělají.“

„Možná je čas na změnu managementu! Nejsou tu nějací bývalí jezdci, kteří stále mají vášeň pro tento sport a potřebné zkušenosti k převzetí organizace nebo k založení nové? Říká se mi, že toto oznámení nepřijímají všechny zúčastněné kluby. Superstock by byl přijatelný pro všechny, ale pochybuji, že totéž platí pro závody kubatury Twin.“

Jedno se zdá být jisté: V Hořicích bude hodně horko nejen na trati samotné!



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama