Reklama

Přestupové rošády v MS-Superbike 2019

Hodně zajímavě se vyvíjí situace na přestupovém trhu v šampionátu MS-Superbike pro sezónu 2019. Jedinou jistotou je, že Jonathan Rea zůstává další dvě sezóny v továrním týmu KRT Kawasaki.

Podívejme se tedy, co se odehrává mezi manažery jednotlivých jezdců a jaká je aktuální situace a poptávka:

KRT Kawasaki

Trojnásobný mistr světa Jonathan Rea prodloužil smlouvu s továrním týmem Kawasaki o další dva roky. Severní Ir chtěl sice odejít do MotoGP, ale v žádném továrním týmu o něho zájem nebyl a do nějakého «satelitu» zas nechtěl on, přece jen peníze, které bere v šampionátu WorldSBK mu není schopen žádný privátní tým z MotoGP zaplatit.

Tom Sykes se rozhodl od Kawasaki odejít a nejraději by k Yamaze, kde v tomto šampionátu začínal. Ale zas tak velký zájem o něho není! Ostatně jeho letošní výsledky jsou hodně průměrné a závodní víkend v USA byl pro mistra světa 2013 doslova pádem do propasti.

Na jeho eventuální uvolněné místo ale čeká řada zájemců, Marcem Melandrim a Chazem Daviesem počínaje a třeba Michaelem vd Markem a Eugene Lavertym konče. Ve hře je ale také Leon Haslam.

Faktem je, že KRT Kawasaki předložila Sykesovi návrh nové smlouvy, ale on ji nepřijal. Prostě se z toho dá usoudit (jak se to v některých případech prostě ve sportu děje...!), že nabídka byla schválně špatná....Ale z toho ať si každý udělá obrázek sám!

PR manager Kawasaki Racing Team Biel Roda potvrdil, že jméno jejich druhého jezdce bude známo během závodního víkendu v Misanu.

Aruba.it Racing - Ducati

Samozřejmě, že Italové by nejraději udrželi současnou jezdeckou dvojici Chaz Davies a Marco Melandri, ale...Nikdo nedokáže dopředu odhadnout, jak konkurenceschopná bude nová Ducati V4, s kterou se bude závodit v příští sezóně. Takže se oba jmenovaní ohlížejí po eventuálním novém působišti.

Italský tovární tým má sice připravenu eventualitu v podobě náhradníka Michaela Rubena Rinaldiho - letos jezdí v juniorském týmu, ale ten potřebuje ještě «vyzrát»!

PATA Yamaha

Poslední úspěchy motocyklu Yamaha YZF R1 poněkud otočily i myšlení dosavadního jezdce #1, tedy Nizozemce Michaela vd Marka. Ten byl už delší dobu považován za automatického nástupce Toma Sykese u KRT Kawasaki, ale právě tento «létající Holanďan» si uvědomil, že je lepší být týmovou #1 u Yamahy, než žít ve stínu Jonathana Rey u Kawasaki.

Alex Lowes zatím nabídku k prodloužení smlouvy nedostal, ale zůstal by hrozně rád a vše tomu také nasvědčuje, především jeho dvě pódia z posledních 3 závodů.

Milwaukee Aprilia

Zde není vůbec nic jasného, rozhodující bude, jak se zachová továrna z Noale: Zda opravdu upřednostní pouze závodění v MotoGP, nebo se bude továrně podílet i na podpoře týmu v MS-Superbike.

To také rozhodne o pilotech na příští období: Lorenzo Savadori je přímo placen továrnou Aprilia, jeho smlouva ale letos končí. 32-letý Eugene Laverty pak pódiem v Laguna Sece dokázal, že pokud je zdravý, tak je schopen akceptovat rychlostně nejlepší jezdce tohoto šampionátu.

Britská stáj majitele Shauna Muira ale jedná i s BMW a Ducati.

Puccetti Kawasaki

Tento italský tým by se rád rozšířil na 2 jezdce: Mladý Turek Toprak Razgatlioglu je na sezónu 2019 jasný, přijít by mohl 35-letý Leon Haslam. Jeho podmínkou ale je tovární motocykl Kawasaki! Zkušeného Brita, který už dokázal přivést na pódium motocykly 6 značek: Ducati, Honda, Suzuki, Aprilia a Kawasaki, by stáj Manuela Puccettiho určitě potřebovala. Haslam aktuálně vede šampionát BSB - při zranění Shane Byrneho má velkou šanci na zisk titulu - a tak by se vícemistr světa 2010 ještě jednou rád podíval do světového šampionátu jako stabilní pilot.

MV Agusta Reparto Corse

Se Španělem Jordim Torresem jsou Italové spokojení, na rozšíření továrního týmu této kultovní italské značky na dva jezdce - což je přání manažera Andrea Quadrantiho - ale chybějí peníze.

Red Bull Honda World Superbike Team Honda

Oficiální tým Hondy sice stále ještě nedosáhl na kýžené pódiové umístění, ale s oběma jezdci panuje spokojenost. Leon Camier - pokud je 100% v pořádku, patří bezpochyby mezi nejrychlejší jezdce celého šampionátu a nyní i US-Boy Jake Gagne skončil na domácí trati v Laguna Sece dvakrát v Top-10. Navíc Američan je v tomto šampionátu hodně důležitý.

GULF ALTHEA BMW Racing

Tato italská stáj majitele Genesia Bevilacqui čeká, jak se projeví nástup nového obchodního ředitele u BMW Markuse Schramma. Pokud by továrna BMW i nadále provozovala pouze zákaznický program «Kundensport» - jak se stalo po sezóně 2013, tak se nějaké převratné změny očekávat nedají. Ovšem 55-letý Markus Schramm - je ve funkci od 1. května 2018 - je vášnivým motocyklistou a tak si nechal vypracovat od šéfa závodního oddělení BMW Marca Bongerse koncept motocyklového závodění na další období.

Tento koncept zahrnuje i Markuse Reiterbergera - suverénního lídra šampionátu ME-STK 1000 - ovšem v jeho stávajícím týmu «alpha Racing Van Zon BMW». V praxi by se tak mohl v MS-Superbike objevit ještě jeden tým s motocykly BMW.

Barni Racing Team

Další italská stáj sice oficiálně závodí v podšampionátu «Independent Riders», ale všichni dobře ví, že aktuálně celkově sedmý jezdec mistrovství a lídr «Independent Riders» Xavi Fores ze Španělska pilotuje tovární motocykl Ducati Panigale R. Zde je ale sponzorský příspěvek dle informací našeho webu 400 000 Euro na jednu sezónu (řádově tedy stejně jako v předním týmu MS-Moto3) a to si každý nemůže dovolit...

Trochu tajemstvím pak je druhý oficiální tým Yamahy, už jsme o tom informovali: Ten vznikne ze současného týmu v WorldSSP, tým GRT patří ex-pilotovi Grand Prix Mirko Giansantimu a kromě uvažovaných pilotů z WorldSSP Sandra Corteseho a Lucase Mahiase - dle Andrea Dosoliho (ředitel závodního oddělení Yamahy pro WorldSBK) projevil zájem závodit s továrním motocyklem Yamaha YZF R1 i 35-letý italský veterán Marco Melandri.

Ostatní týmy - tedy privátní - jako Pedercini Kawasaki, Orelac Racing VerdNatura, GoEleven Kawasaki nebo třeba Guandalini Yamaha budou své jezdecké obsazení na rok 2019 řešit pochopitelně až po skončení sezóny 2018.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama