Reklama

Pre Mandalika MotoGP

Jezdci a týmy «premier class» už znají okruh «Pertamina Mandalika Circuit» z předsezonního třídenního testování, takže rozhodně necestují do neznáma. A samozřejmě mají za sebou také premiérový závod MotoGP v katarském Lusailu.

Na testech dominoval tovární pilot HRC a týmu Repsol Honda Pol Espargaro před úřadujícím mistrem světa Fabio Quartararem (Yamaha) a třetím v Indonésii skončil hodně překvapivě Luca Marini (Ducati).

Mandalika MotoGP Official Test celkově: 1. Pol Espargaró, Honda, 1:31,060 min 2. Fabio Quartararo, Yamaha, 1:31,074 3. Luca Marini, Ducati, 1:31,289 4. Aleix Espargaró, Aprilia, 1:31,385 5. Franco Morbidelli, Yamaha, 1:31,416 6. Francesco Bagnaia, Ducati, 1:31,436 7. Alex Rins, Suzuki, 1:31,477 8. Maverick Viñales, Aprilia, 1:31,478 9. Marc Márquez, Honda, 1:31,481 10. Johann Zarco, Ducati, 1:31,488 11. Brad Binder, KTM, 1:31,574 12. Joan Mir, Suzuki, 1:31,586 13. Enea Bastianini, Ducati, 1:31,599 14. Alex Márquez, Honda, 1:31,603 15. Miguel Oliveira, KTM, 1:31,620 16. Jorge Martin, Ducati, 1:31,665 17. Takaaki Nakagami, Honda, 1:31,687 18. Jack Miller, Ducati, 1:31,870 19. Andrea Dovizioso, Yamaha, 1:31,890 20. Marco Bezzecchi, Ducati, 1:31,901 21. Fabio Di Giannantonio, Ducati, 1:31,915 22. Raúl Fernández, KTM, 1:32,401 23. Remy Gardner, KTM, 1:32,598 24. Darryn Binder, Yamaha, 1:33,049

Premiérový závod sezóny se stal kořistí Enea Bastianiniho ze satelitního týmu Gresini Racing MotoGP™, který pilotoval loňský model tohoto motocyklu, tedy Ducati GP21. Za ním byl odmávnut jako druhý hodně překvapivě Brad Binder s tovární KTM týmu Red Bull KTM Factory Racing, stupně vítězů dokompletoval v Kataru Pol Espargaro z Repsol Honda Teamu. Jeho starší bratr Aleix Espargaro potvrdil vzestupnou výkonnost Aprilia Racing, a šestinásobný mistr světa MotoGP Marc Marquez - Repsol Honda - pátým místem jen potvrdil svůj návrat k absolutní špičce «premier class».

Po skvělých výkonech v tréninku se přece jen více čekalo od dvojice továrních pilotů Suzuki, tedy od ex-mistra světa Joana Mira (6.) a Alexe Rinse (7.). Ještě hůře než jezdci této japonské stáje dopadli tovární piloti Yamahy: úřadující mistr světa Fabio Quartararo byl odmávnut na P9, jeho týmový kolega Franco Morbidelli až na P11. A nedařilo se ani satelitnímu této značky, hubené 2 body bral veterán stáje WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Andrea Dovizioso.

Doslova pohromou byl závod pro tovární jezdce Ducati Francesca «Peccu» Bagnaiu a Jacka Millera, ani jeden z nich totiž neviděl cílový šachovnicový praporek, tedy stejně jako Polesetter Jorge Martin z týmu Pramac Racing.

Nejlepším Rookiem byl v Kataru v kubatuře MotoGP mistr světa Moto2 Remy Gardner z týmu Tech3 KTM Factory Racing.

MotoGP-výsledek, Doha, 6. března

1. Enea Bastianini, Ducati, 22 kol za 42:13,198 min
2. Brad Binder, KTM, + 0,346 sec
3. Pol Espargaró, Honda, + 1,351
4. Aleix Espargaró, Aprilia, + 2,242
5. Marc Márquez, Honda, + 4,099
6. Joan Mir, Suzuki, + 4,843
7. Alex Rins, Suzuki, + 8,810
8. Johann Zarco, Ducati, + 10,536
9. Fabio Quartararo, Yamaha, + 10,543
10. Takaaki Nakagami, Honda, + 14,967
11. Franco Morbidelli, Yamaha, + 16,712
12. Maverick Viñales, Aprilia, + 23,216
13. Luca Marini, Ducati, + 27,283
14. Andrea Dovizioso, Yamaha, + 27,374
15. Remy Gardner, KTM, + 41,107
16. Darryn Binder, Yamaha, + 41,119
17. Fabio Di Giannantonio, Ducati, + 41,349
18. Raúl Fernández, KTM, + 42,357

Stav MS jezdců po 1 z 21 Grand Prix: 1. Bastianini 25 bodů. 2. Brad Binder 20. 3. Pol Espargaró 16. 4. Aleix Espargaró 13. 5. Marc Márquez 11. 6. Mir 10. 7. Rins 9. 8. Zarco 8. 9. Quartararo 7. 10. Nakagami 6. 11. Morbidelli 5. 12. Viñales 4. 13. Marini 3. 14. Dovizioso 2. 15. Gardner 1.

MS-konstruktérů: 1. Ducati 25 bodů. 2. KTM 20. 3. Honda 16. 4. Aprilia 13. 5. Suzuki 10. 6. Yamaha 7.

MS- týmů: 1. Repsol Honda 27 bodů. 2. Gresini Racing 25. 3. Red Bull KTM Factory 20. 4. Suzuki Ecstar 19. 5. Aprilia Racing 17. 6. Monster Energy Yamaha 12. 7. Pramac Racing 8. 8. LCR Honda 6. 9. Mooney VR46 Racing 3. 10. WithU Yamaha RNF 2. 11. Tech3 KTM Factory 1.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama