Pojede Kiefer Racing šampionát WorldSBK?

Tradiční německá stáj Kiefer Racing nezažívá v posledních letech zrovna úspěšné období. A tak nyní vážně uvažuje o přestupu do jiného závodního seriálu.

Veškeré problémy začaly na podzim 2017, kdy při pacifickém turné náhle zemřel v Malajsii týmový šéf Stefan Kiefer. Pak se sice 2018 tým držel nad vodou, ovšem chyběly finanční prostředky a Švýcar Dominique Aegerter skončil po sezónním účtování až na 17. místě a odešel závodit jinam.

A letos to je ještě horší: Rookie Lukas Tulovic má body 3 a to znamená až 28. průběžnou pozici. Není tedy ani divu, že IRTA společně s Dornou tým Kiefer Racing neakceptovala mezi vybrané týmy Moto2 na novou sezónu, když navíc se počet jezdců na gridu zmenšuje.

Ovšem druhý z bratrů Kieferových, tedy Jochen, by rád v rodinné závodní tradici pokračoval, i když třeba v jiném závodním seriálu. A zájem o německé jezdce a jejich závodění v MS má i německý manažer Peter Balas.

Nepřímo tomu nahrává i současná situace, když Sandro Cortese, Markus Reiterberger a především Jonas Folger nemají zatím žádné angažmá na novou sezónu.

Reiterberger musel své místo v továrním týmu BMW uvolnit Eugenu Lavertymu a nezbylo na něj překvapivě místo ani v oficiálním týmu BMW Motorrad World Endurance Wernera Daemena.

Cortese zase doplatil na ukončení kariéry Marca Melandriho v týmu GRT Yamaha, současně s ním totiž odchází i sponzor PATA a ex-mistru světa WorldSSP Cortesemu tak zatím nikdo novou smlouvu nenabídl.

A Folger? Ten je sice oficiálním testovacím pilotem Yamaha Europe pro MotoGP, ale raději by byl stabilním jezdcem světového šampionátu. Jonas Folger sice dostal letos šanci jako náhradník v prostřední kubatuře Moto2 v různých týmech, ale ani jeden z 5 startů v MS-Moto2 neproměnil v body...!

Nyní se ale rýsuje velká příležitost: Spojení Folger - Kiefer Racing - BMW by se líbilo i Dorně, respektive DWO, a tak by se v šampionátu WorldSBK mohl poprvé v historii objevit ryze německý tým s německým strojem a v sedle s německým jezdcem...

Jedno je jasné, jak Kieferovi, tak Balasovi: Seriozní tým v MS-Superbike potřebuje na jednu sezónu budget 3,5 milionu Euro, tedy včetně testování, ceny za materiál a Hospitality. Pokud by se do projektu zapojila nějaká motocyklová továrna potřebným závodním materiálem, tak by stačila částka těsně pod hranici 2 milionů.

Samozřejmě, že by se muselo vyjasnit, kolik peněz by bylo od DWO (Dorna World Organisation) jako finanční příspěvek na zámořské závody.

Nezapomínejme: Kiefer Racing se může pochlubit dvěma tituly mistrů světa: 2011 - Stefan Bradl v Moto2, 2015 - Danny Kent v Moto3.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama