Reklama

Petrucci jedná v Munderfingu s KTM... Hlavní obrázek k článku: Petrucci jedná v Munderfingu s KTM...

KTM se musí po čtyřech spolupráce rozloučit s mistrem světa Moto2 z roku 2013 Polem Espargarem a najít za něho odpovídající náhradu. Favoritem na toto místo je vloni celkově šestý Danilo Petrucci - současný tovární pilot Ducati.

Jen pro upřesnění, jak fungují smlouvy v továrním týmu KTM: Ta má přednostní právo na Pola Espargara («right of first refusal»), neboť v jeho smlouvě je zakotveno, že pokud dostane nabídku jiné továrny, tak musí KTM o ní informovat a seznámit s detaily. KTM má potom 7 dní časové rozpětí připravit novou smlouvu. Pokud je protinabídka stejná, tak musí pilot zůstat u KTM!

Pokud ale KTM není schopna nabídku peněžně vyrovnat, tak nesmí jezdec zveřejnit svůj přestup před 15. zářím, pokud by to nedodržel, tak mu bude roční gáže zkrácena o 15%.

Pol Espargaró, mistr světa Moto2 z roku 2013 (s motocyklem Kalex za tým Sita Ponse) čekal, zda KTM podstatně zvýší gáži v jeho nové smlouvě na 2021 a 2022, což se ale nestalo; a tak je jeho odchod od rakouské firmy prakticky hotovou záležitostí.

Z minulosti: Po sezóně 2011 zaplatila HRC dobrovolně 300.000 Euro za uvolnění Stefana Bradla...

Renomovaný italský sportovní deník «Gazzetta dello Sport» dnes informoval, že Danilo Petrucci odcestoval se svým manažerem Alberto Verganim do sídla týmu Red Bull Factory Racing v Munderfingu, kde se má setkat s ředitelem divize Motorsport Pitem Beirerem a závodním manažerem Mike Leitner: Tématem je Petrucciho závodění za KTM v sezónách 2021 a 2022.

Vítěz z Mugella 2019 Danilo Petrucci musel své místo po dvou sezónách (2019 a 2020) v továrním týmu Ducati Corse uvolnit australskému jezdci Jacku Millerovi. Naopak setrvání Andrea Doviziosa je pouze otázkou definitivní výše jeho gáže, o které se stále jedná, jinak 14-násobný vítěz MotoGP žádnou jinou nabídku do továrního týmu nemá.

Po odchodu Espargara jsou u Red Bull-KTM momentálně dva Rookies Brad Binder a Iker Lecuona pro MotoGP 2021, k tomu Miguel Oliveira z Tech3-KTM, kterého čeká druhá sezóna v «premier class».

Samozřejmě, že nejžádanějším kandidátem ze strany KTM by byl Dani Pedrosa (34); ten při únorovém testu v Sepangu zajel druhý den třetí nejlepší čas!; ovšem malý zkušený Španěl nechce závodit ani s «wild card».

Mezi dalšími kandidáty se zkušenostmi z MotoGP pak jsou Bagnaia nebo Nakagami pouze vedlejšími kandidáty. Cal Crutchlow (34) pak vzhledem ke svému dlouholetému sponzoru Monster nepřipadá u Red Bullu v potaz, navíc je o 5 let starší než Petrucci.

Při angažování Petrucciho v Red Bull KTM se bude muset Portugalec Miguel Oliveira (P8 - 2019 při Grand Prix Spielberg) spokojit ještě další sezónu v satelitním týmu Tech3. Trojnásobný vícemistr světa ale nebyl spokojený už v říjnu 2019, když jako nástupce Zarca byl v továrním týmu potvrzen Rookie Brad Binder.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama