Reklama

Pecháček roku: Andrea Dovizioso

V prvních závodech sezóny 2016 se «Dovimu» lepila smůla doslova na paty. Pilot Ducati si ji vybral ve čtyřech závodech z pěti prvních odjetých GP a to vlastně bez vlastního přičinění.

Nejlepší okamžik sezóny pro továrního jezdce Ducati je možné najít hodně rychle: Vítězství v Sepangu. Bylo to «Doviho» první vítězství v MotoGP od roku 2009 a jeho první trumf na Ducati.

O první «0» v sezóně 2016 se postaral jeho krajan a zároveň týmový kolega z továrního týmu Ducati Andrea Iannone. Při Grand Prix Argentiny - tedy druhém závodě sezóny - bojovali za Marcem Márquezem oba dva Italové o místo druhé: Ostatně už v sezonní premiéře v Kataru «vyrobil» Iannone také crash, když tvrdě bojoval s Doviziosem, vjel na bílou čáru, byl dlouhý na brzdy a bylo «vymalováno». Ovšem «The Maniac» se z toho vůbec nepoučil: Už na startu kolidoval Iannone se zadním kolem motocyklu Marca Márqueze a mimo trať poslal Daniho Pedrosu. Později chtěl předjet v T5 Valentina Rossiho, což se mu vůbec nepodařilo, naopak toho využil Andrea Dovizioso a předjel oba. A když se Iannone opět dostal k týmovému kolegovi, tak se ho úplně v samém konci závodu pokoušel předjet v předposlední zatáčce, přitom ale spadl a vzal k zemi i «Doviho». Dovizioso zvedl svou Ducati z asfaltu a byl v cíli ještě klasifikován jako 13....

Mimochodem: Tento crash byl jedním z důvodů, proč musel «The Maniac» opustit po sezóně 2016 tovární tým Ducati, zatím Dovizoso směl zůstat.

Race Direction navíc rozhodlo, že při dalším závodě v Austinu bude na startovním roštu posunut Iannone o tři místa dozadu.

Komentář závodních kolegů nebyl vůči Iannonemu vůbec pozitivní, dokonce ex-pilot Ben Spies se na Twitteru o Iannonem vyjádřil hodně sarkasticky, když v Barceloně se zapříčil i o problém Jorge Lorenza: „Jistý NĚKDO prostě musí přestat s tím, že si před závodem MotoGP pouští «wrecking ball» od Miley Cyruse“.

Při třetím závodě sezóny v Austin měl Dovizioso opět smůlu. Vše se událo v 6. kole: Dovizioso byl dlouhý na brzdy a musel v T1 hodně vnějškem. Nezávisle měl crash při vjezdu do zatáčky Dani Pedrosa a jeho Honda přitom narazila do motocyklu Ducati od Doviziosa. Ital měl velké štěstí, jeho Ducati byla torpedována zezadu. Pokud by to odnesla Doviho levá noha, tak by byly následky daleko horší. Potom jsme viděli v MotoGP hodně nezvyklý obrázek, když Dani Pedrosa nespěchal ke svému motocyklu, nýbrž nejdříve zamířil ke klečícímu Italovi a zajímal se o to, zda je Dovizioso v pořádku. Teprve potom zamířil Pedrosa ke své Hondě. Taková solidárnost je k vidění málokdy.

Když Pedrosa několik kol později závod definitivně vzdal, tak zamířil k továrnímu boxu Ducati a zde se omluvil nejen italskému jezdci, ale celému týmu.

Následoval Jerez jako čtvrtý závod sezóny 2016 a Andrea Dovizioso opět neviděl cílový šachovnicový praporek. Tentokráte stávkovala jeho Ducati Desmosedici a Andrea Dovizioso musel kvůli defektu vodní pumpy vzdát.

Rovněž v pátém závodě sezóny ve francouzském Le Mans nedojel 30-letý Ital v Top-15, takže svých hubených 23 bodů nerozšířil.

«Dovi» si za to mohl tentokrát sám: Havaroval synchronicky s Marcem Márquezem, když oba současně ztratili kontrolu svých předních kol.

V Barceloně zvolil italský tovární pilot Ducati špatnou směs pneumatik a v cíli jako sedmý ztratil na vítězného krajana Valentina Rossiho celých 41,464 sec.

Pokud tak Dovizioso v Argentině, Austinu a třeba v Jerezu ztratil třeba dvě pódiová místa a jedno umístění v Top-5, tak by měl po skončení sezóny o 47 bodů více a to by znamenalo v MS-MotoGP celkově umístění v Top-4.

Ale na nějaké «kdyby» se prostě nehraje.

Přesto předvedl «Dovi» v 13 závodech následujících po Le Mans vynikající výkony: Přes pád v Assenu a problémy s pneumatikami u nás v Brně získal celkem 138 bodů - stál 4x na stupních vítězů - a vše korunoval vítězným závodem v Sepangu, což znamenalo po skončení sezóny umístění v Top-5.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama