Reklama

Ogura zůstává u HRC

Ai Ogura, vicemistr světa Moto2 2022 za Honda Team Asia, zůstává personální rezervou továrny Honda pro MotoGP. HRC (Honda Racing Corporation) pro něj hledala nový tým ze strategických důvodů.

Mnoho expertů v paddocku se diví, proč Japonec Ai Ogura hledá tým už od léta, i když se o Asiatech říká, že mají velkou loajalitu k HRC a loňskému uchazeči o titul Moto2 z týmu Idemitsu Honda Asia Team pod týmovým šéfem Hiroshi Aoyamou, mistr světa do 250 ccm z roku 2009, nic nechybí. A nejnověji tento závodní tým dokonce dosáhl v Motegi nesporného dvojitého vítězství!

Proč tedy chtěl Ogura odejít? Je zklamaný, protože ho HRC nepřesunulo do týmu LCR Honda MotoGP místo Nakagamiho pro rok 2023? Nebo mu Honda RC213V nestačí – a hledá proto cestu ven z rodiny Honda?

Všechny tyto předpoklady jsou mylné. Ale tým Honda Asia není centrálně zaměřen na úspěch, jeho cílem je poskytnout asijským talentům z různých mládežnických šampionátů od Idemitsu Asian Talent Cup po JuniorGP příležitosti k postupu na mistrovství světa; slouží jako základní škola a také jako čekárna pro vyšší úkoly. Ogura již závodil v mistrovství světa Moto3 s Idemitsu Honda Asia a nyní tedy závodí třetím rokem v Moto2. Tím prakticky barikáduje možnosti postupu dalším talentům.

Tým Honda Asia chce vždy nabízet mladým jezdcům ze zemí jako Malajsie a Indonésie příležitosti závodění v Grand Prix, i když někteří jezdci propadnou, protože nemají jízdní úroveň a rychlost pro mistrovství světa.

Ogura, Chantra a Nakagami tam byli výjimkou. Ale Nakagami se také jednou umístil do týmu Italtrans - a vyhrál tam dva závody mistrovství světa Moto2.

Nyní zřejmě Honda Asia ucítila, že je čas propustit Oguru z rodinného prostředí.

Japonci si ale také ponechají Ai Oguru pod svými křídly, když bude příští rok závodit v mistrovství světa Moto2 za španělský tým MTHelmets - MSi Tea Martína, který převzal dvě místa po Sito Ponsovi a vedle Ogury bude jezdit Sergio Garcia; vice-mistr světa Moto3 (na GASGAS) z roku 2022.

Podle dostupných informací ale zůstane Ogura ve smlouvě s HRC jako záložní pilot. HRC tak hledalo pro Oguru jakési školicí centrum „farmářského týmu“, aby bylo možné pojmout nové jezdce z Idemitsu Asian Talent Cup. Z tohoto poháru by se určitě vyklubal Veda Pratama, který letos dosáhl už tří vítězství a jednoho druhého místa ve čtyřech závodech. Ale až 13. listopadu mu bude 15 let a bude si tedy muset na postup do mistrovství světa Moto3 počkat další tři roky.

Ale třeba Tatchakorn Buasri by mohl být přiveden do mistrovství světa, když má za sebou již čtyři starty v GP, nyní je na desátém místě v juniorské GP a je mu naštěstí už 22 let. Thajský jezdec závodí v CEV za tým Honda Racing Thailand.

Manažeři HRC chtěli přivést Oguru se smlouvou HRC do neutrálního týmu Moto2, například Marc VDS, Italtrans, American Racing nebo RW Racing.

Neutrálem jsou myšleny všechny závodní týmy, které nemají přímé spojení s továrnou na motocykly. Red Bull Ajo KTM, Aspar GASGAS, Liqui Moly Husky Intact, Yamaha Master Camp a Fantic Racing tak nepřicházely v úvahu; protože Fantic Motor a Yamaha si vzájemně dodávají motory pro sériové stroje.

Proto například Aki Ajo nedokázal dostat Oguru do KTM – musel si vystačit s Viettim jako náhradou za Acostu.

Pro Marca VDS však dohoda s Ogurou nevyšla, protože byla nabídnuta příliš pozdě, když už měl v týmu podepsanou smlouvu Filip Salač smlouvu a zároveň bylo zřejmé, že vicemistr světa Tony Arbolino bude jezdit v Moto2 ještě rok.

Honda Asia se však uchazeče o titul, jakým je Ogura, vzdává jen s těžkým srdcem.

Japonci ale nemají jinou možnost, protože žádný tým Moto2 nepodepíše talenty z Asijského poháru. Hiroshi Aoyama je tak nucen tyto Asiaty vzít do vlastního závodního týmu.

A protože Nakagami bude v roce 2024 závodit už svou sedmou sezónu MotoGP s LCR-Honda, lze si představit následující scénář: Ogura by tam mohl v roce 2025 zaujmout místo Taka.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama