Reklama

Oficiálně: Front Ride Height Device je od 2023 zakázáno

Oficiálně potvrzeno je rozhodnutím komise Grand Prix: Kontroverzní systém snížení přední části bude zakázán v mistrovství světa MotoGP.

Na GP Thajska 2019 Ducati tajně testovala Ride Height Adjuster, který umožňuje snížení zadní části motocyklu za jízdy. Ostatních pět výrobců MotoGP bylo nuceno «news» od Ducati následovat a Suzuki byla poslední, kdo uvedl zařízení na trh v létě 2021. Technologický lišák Gigi Dall'Igna, generální ředitel Ducati Corse, pak přišel s dalším trikem pro rok 2022: «Zaměření předního nastavení výšky jízdy» nebo také jinak řečeno «Front Ride Height Adjuster» (FRHD).

Protichůdné názory ve sdružení výrobců MSMA se však za zákazem tohoto systému sjednotily. Začalo být zřejmé, že konec zařízení pro zvýšení světlé výšky se blíží.

Následovalo oficiální potvrzení světové motocyklové asociace FIM a promotéra mistrovství světa Dorna: The Grand Prix Commission, kterou tvoří předseda Carmelo Ezpeleta (Dorna), Paul Duparc (FIM), Hervé Poncharal (IRTA) a Biense Bierma (MSMA). ), rozhodl s podporou prezidenta FIM Jorgeho Viegase (prezident), Carlose Ezpelety (Dorna), Mikea Trimbyho (IRTA) a Corrada Cecchinelliho (ředitel technologie), na elektronickém setkání 18. března, zakázat zařízení pro výšku přední jízdy od roku 2023 z MotoGP v mistrovství světa.

Komise GP se sešla 4. března v Kataru, kde byly předloženy dva různé návrhy na toto téma. Oba sledovali cíl zabránit dalšímu zvyšování výkonu a nákladů.

Po uplynutí lhůty na rozmyšlenou byla provedena následující změna technických předpisů, které vstoupí v platnost se sezónou 2023: „Jakékoli zařízení, které mění nebo upravuje výšku přední části motocyklu za jízdy motocyklu, je zakázáno.“

Takzvaná zařízení holeshot, která se používají pouze během procesu spouštění, jsou stále povolena.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama