Obavy z budoucnosti: Co Liberty plánuje pro Moto2 a Moto3

Pod novým promotérem Liberty se v MotoGP hodně změní a všichni zúčastnění doufají ve výrazný růst. Co to ale znamená pro základní strukturu mistrovství světa Moto2 a Moto3?

Ve Formuli 1 dosáhla americká společnost Liberty Media ohromujících výsledků, které v mnoha částech světa vyvolaly boom, mimo jiné i díky seriálu „Drive to Survive“ na Netflixu.

V paddocku MotoGP je přirozeně velká naděje, že po převzetí Dorny společností Liberty dojde ve střednědobém horizontu k podobnému efektu, který umožní tomuto sportu růst. Jedna

Jedna věc je jistá: v budoucnu se pozornost zaměří ještě více na MotoGP. Je to poutač ve výloze a má přilákat diváky na trať, generovat dobře placené televizní smlouvy a generovat zájem sponzorů.

Liberty tento postoj nikdy netajila. Týmy Moto2 a Moto3 proto nabývaly na nervozitě a v paddocku se občas šířily ty nejdivočejší zvěsti.

Mnoho nejistot bylo nyní vyřešeno a rýsuje se jasný obraz budoucnosti.

V harmonogramu nedojde k žádným zásadním změnám; závody Moto2 a Moto3 se budou i nadále konat v neděli. Obě třídy se budou účastnit všech Grand Prix jako dosud, s maximálně 22 závody za sezónu v blízké budoucnosti. Pokud však týmy Moto2 a Moto3 společně navrhnou, že by z ekonomických důvodů bylo výhodnější neúčastnit se všech podniků (myšleno zámořských), mohlo by to vést k diskusi.

Liberty zdůrazňuje, že obě třídy budou i nadále vnímány jako nedílná součást šampionátu, protože rozvíjejí budoucí jezdce MotoGP. Předpokládá se, že vylepšený globální marketing MotoGP a následně větší globální přítomnost budou přínosem i pro týmy Moto2 a Moto3.

Zároveň Liberty těmto týmům jasně dala najevo, že v příštích několika letech nemohou očekávat žádnou větší finanční podporu.

Ignoruje se, že získávání peněz pro menší třídy je výrazně obtížnější než pro MotoGP. Přijde den, kdy i tyto týmy budou muset získat kus většího koláče, jinak už nebudou schopny plnit svou roli líhně MotoGP.

Stejně jako v MotoGP, kde od odchodu Suzuki jezdí pouze 22 stálých jezdců, se plánuje i zmenšení startovního roštu Moto2 – z 28 na 24. V Moto3 je ideálních současných 26 mladých jezdců. Požadovaného počtu startujících má být dosaženo přirozenou fluktuací, za předpokladu, že stávající týmy budou i nadále splňovat požadovanou úroveň výkonnosti.

Tím, že se nepovolí vznik nových týmů, se vytváří významná přidaná hodnota pro ty stávající. Bylo by žádoucí vidět více týmů soutěžících v Moto2 a Moto3 se dvěma jezdci v každé třídě, jak to již dělají Intact, Ajo, Aspar a Honda Asia. To vede ke zvýšené viditelnosti, což následně zvyšuje hodnotu týmů. Tento vývoj není vynucován; má probíhat přirozeně a bez nátlaku.

Paddock MotoGP zůstane přístupný hostům a zaměstnancům týmů Moto2 a Moto3 a částečně provizorní konstrukce v boxech zůstanou na místě. Umístění bude i nadále v hlavním paddocku, co nejblíže pracovním boxům a boxové uličce.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama