Reklama

News z katarského paddocku Hlavní obrázek k článku: News z katarského paddocku

«Koronavirus» samozřejmě ovlivnil některé události v katarském paddocku hodně výrazně a tak si přečtěme, co je nového po středečním dni na kraji pouště Doha. Jelikož zde nebudou startovat jezdci «premier class», tak je zde několik nezvyklých událostí.

Pre-tisková konference i s Čechem Salačem

Press Conference se sice koná ve svém tradičním termínu, tedy ve čtvrtek od 17:00 hodin místního času (SEČ 15 hod.), ale zúčastní se jí pouze piloti obou nejslabších objemových kubatur! Za Moto2™ to budou Jorge Navarro (Beta Tools Speed Up), Jorge Martin (Red Bull KTM Ajo) a Remy Gardner (ONEXOX TKKR SAG Team). Za Moto3™ potom Ai Ogura (Honda Team Asia) a oba piloti týmu Rivacold Snipers Čech Filip Salač a Tony Arbolino.

500 Italů bylo akreditováno do Kataru

Jelikož je Itálie v aktuální době největším ohniskem «koronaviru», tak mají pochopitelně Italové a dále ti, kteří v posledních 14 dnech pobývali v Itálii nařízený 14 denní pobyt v karanténě. Tím se pro ně zahajovací závod letošní sezóny na okruhu Losail cirkus prakticky skončil, takže do Kataru raději nevycestovali: Bylo to šest pilotů z Itálie - takže by se na «Středním Východě» bez Rossiho, Doviziosa, Petrucciho, Bagnaii a Morbidelliho (ev. také bez Iannoneho).

Navíc si musíme uvědomit, že šest z jedenácti týmů MotoGP má své základny v Itálii nebo v San Marinu (Ducati Corse, Pramac-Ducati, Aprilia Gresini Racing, LCR-Honda, Suzuki Ecstar a Monster Yamaha) pouze Repsol Honda, oba týmy Red Bull KTM, Avintia Ducati a Petronas Yamaha pocházejí z jiné země, než je Itálie.

Loris Capirossi ano, Franco Uncini ne

Zatímco oficiálně za Dornu jako bezpečnostní poradce akreditovaný Ital Loris Capirossi žije v Monacu a tak se ho toto opatření ohledně «koronaviru» netýká, tak dalšímu Italovi Francu Uncinimu vstup do Kataru povolen nebyl a do dějiště prvního letošního závodu Grand Prix tak vůbec nepřicestoval.

Franco Uncini je při závodech Grand Prix «Safety Officer», zde bude nahrazen Belgičanem Franckem Vayssem. Ten působí normálně ve funkci «FIM CCR-Director» a v Kataru je i jako «Clerk of the Course». Belgičan provede inspekci a homologaci okruhu Losail Circuit před závodem, během závodního víkendu to bude místo Unciniho vykonávat funkcionářka FIM Tamara Matko, která působí v roli «FIM-Safety Officer» při šampionátu WorldSBK a přiletěla tak rovnou z Austrálie.

Losail tentokrát bez hostů v paddocku

Při všech závodech Grand Prix napříč kubaturami obdrží týmy volné vstupy do paddocku, nazvané «guest passes». O kolik těchto volných vstupů se vlastně jedná? Špičkový tým Moto2 se dvěma piloty jich pro jednu sezónu má k dispozici celkem 500, tedy 25 pro jeden závodní víkend. Třeba stáj Liqui Moly Intact-GP-Team jich nejvíce využije na Sachsenringu, ostatní týmy pak v těch destinacích, okruh pocházejí. Jedná se tak o okruhy Jerez, Catalunya, Aragón, Valencia, Mugello a Misano. Jedná se o «one event passes», které tak z bezpečnostních důvodů nebudou v Kataru využity. Naopak «permanent passes» zůstávají v permanenci. Titulní snímek jasně dokazuje, kam až se majitelé «guest passes» pouze dostanou.

Týmy si navzájem pomáhají při vyklízení boxů

Protože všechny týmy MotoGP nechaly svůj závodní materiál po testech v Kataru (22. - 24. února) na místě ve svých boxech a většina personálu odletěla do Evropy, tak jsou týmové boxy kubatury MotoGP pochopitelně plné. Při jejich vyklízení pomáhají jak členové personálu kubatur Moto2- a Moto3-, tak ti, kteří nepatří mezi Italy. Například mechanici Avintia Racing se plně pomocí videa a dalších mobilních zařízení plně starají o tovární tým Ducati.

Foto: Fitti Weisse



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama