MS-Superbike: Hledají se jezdci
- Publikovno: včera
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Zatím jen Jake Dixon opustil Moto2 a podepsal smlouvu s Hondou HRC do šampionátu WorldSBK. Aron Canet je dalším, o kterého je velký zájem, ale je těžké ho přesvědčit...
Zvláštní, ale pravdivé: je konec července, ale v mistrovství světa superbiků je stále k dispozici spousta továrních motocyklů. Seznam volných pozic je neobvykle dlouhý. Jedno místo je ve vzduchu u Ducati Aruba (Alvaro Bautista nepotvrzený), další u Yamahy Pata Maxus (Jonathan Rea odchází) a jedno v GRT, které na konci sezóny uvolní Domininque Aegerter. BMW hledá náhradu za mistra světa Topraka Razgatlioglua a zároveň čeká na definitivně vymezenou pozici druhého jezdce Michaela van der Marka. Honda HRC by ráda začala od nuly a zbavila by se Ikera Lecuony i Xaviho Viergeho, ale v tuto chvíli je jediným jasným továrním jezdcem CBR-RR Jake Dixon. Britský jezdec Moto2 je v současné době jediným jezdcem MotoGP, který se rozhodl přesunout do mistrovství světa zaměřeného na produkční motorky. Pro něj je to téměř návrat domů, vzhledem k tomu, že si v britských superbicích udělal jméno.
MotoGP, nikdo se nehýbe
Přestože většina špičkových jezdců má stále uzavřené smlouvy pro rok 2026, týmy Superbike si byly jisté, že se mohou spolehnout na některé špičkové přebytečné jezdce. Jack Miller byl v posledních týdnech předmětem mnoha spekulací, ale Australan zůstane u Pramac Yamaha, přičemž portugalský jezdec Miguel Oliveira má uvolnit místo Topraku Razgatliogluovi. Podle nejnovějších zvěstí se však zdá, že Oliveira nemá v úmyslu opustit scénu a spokojí se spíše s pozicí testovacího jezdce, než aby přešel do superbikového šampionátu. Plán je to logický: zůstat v MotoGP před velkým kolem prodlužováním smluv, které proběhne příští jaro.
Proč není superbike atraktivní?
Aron Canet je (nebo byl...) prvním na seznamu u týmů Aruba Ducati a BMW Motorrad. S oběma týmy podrobně jednal, ale nepřesvědčili ho. Španěl, který je v současné době ve Fantic Moto2, by byl ideálním kandidátem jako partnera Nicola Bulegy. Nelíbila se mu však finanční nabídka (200 000 eur?) ani navrhovaná roční smlouva s opcí na sezónu 2027 ve prospěch týmu, za stejných podmínek, jaké měl Bautista. BMW by naopak platilo velmi dobře, ale s Aronem o penězích ani nejednali. Němci se chtějí zavázat pouze na jeden rok, protože plány na Superbike pro rok 2027 stále potřebují schválení vedením (vůbec se totiž neví, zda BMW bude v nejbližší budoucnosti v tomto šampionátu vůbec závodit). To by tedy znamenalo vydělávat plat špičkového jezdce, ale riskovat, že bude odstaven: to není ideální pro mladého muže, který se blíží 26 letům a stále doufá, že se dostane do MotoGP.
Yamaha a Honda čekají, hypotéza Marc VDS
Canet chce hned od začátku slibný a konkurenceschopný program, záruky, které mu nemohou nabídnout ani Yamaha, ani Honda (kteří se sice snaží...). Aron má také na stole nabídku od Marc VDS: vynikající plat a víceletou smlouvu. Stále ale mluvíme o satelitním týmu, i když s prvotřídní organizací, rozpočtem a ambicemi. Přestože po něm touží čtyři nejsilnější týmy v paddocku superbiků, mohl by se rozhodnout zůstat ještě rok v Moto2 s Fanticem.
Staří draci zůstávají: Bautista, Rea a Iannone, kam ale půjdou?
U Ducati Aruba je alternativou Jaume Masia: je relativně mladý (25) a už před dvěma lety vyhrál mistrovství světa v Moto3. Závodní inženýři ale především velmi dobře znají jeho potenciál, vzhledem k tomu, že Španěl závodí v šampionátu Supersport na Panigale V2 satelitního týmu Calero. Jeho jízdní parametry jsou rozhodně lepší než u ostatních jezdců značky, ale Supersport očividně není Superbike. A kam se podívají veteráni Bautista, Rea a Iannone? Volných míst je momentálně spousta, ale možnost, že je uvidíme zpět na trati v roce 2026, je reálná. Například pro každého z nich by mohla být přijatelná jednorázová nabídka BMW.
Po maďarském kole bude šampionát Superbike pozastaven do začátku září: stane se něco brzy, nebo budeme muset tak dlouho čekat?
Jen pro upřesnění: Marc VDS pojede i 2026 pouze s jedním jezdcem, rozšíření na dva piloty se dle našich informací přímo od pramene týká totiž až sezóny 2027.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: včera
- Zařazeno v:
- Autor: