Reklama

MS-Moto3 2018: Pojede Cortese místo Guevary?

Vloni 11. jezdec šampionátu MS-Moto3 Juafran Guevara ukončil hodně nečekaně svou aktivní závodní kariéru! Důvody byly jak osobní, tak ekonomické, uvedl na svém twitteru španělský jezdec, majitel pódia z Mugella.

Účastník celkem 90 závodů Grand Prix v kubatuře Moto3 byl pět sezón stabilním pilotem mistrovství světa nejslabší kubatury v MS. 22-letý Španěl závodil za tým RBA BOE Racing s motocyklem KTM a byl ve startovní listině s číslem #58 i na sezónu příští. Nyní se chce hodně rychlý Španěl (během své kariéry zajel 3 nejrychlejší kola v závodě a 2017 stál dokonce 4x v první řadě gridu) věnovat především studiu.

Jeho kariéra v MS-Moto3 začala v sezóně 2013, kdy absolvoval 3 závody s wild card. Po roce závodění v týmu CIP majitele Alaina Broneca přešek do týmu Aspar, kde dvě sezóny pilotoval motocykly Kalex-KTM a Mahindra. 2016 následoval přestup do stáje RBA a zde 2017 zajel své nejlepší umístění - v Mugello 2017 byl odmávnut v cíli jako třetí a sezónu ukončil těsně za Top-10, na 11. místě.

Tímto hodně nečekaným Guevarovým rozhodnutím se ale uvolnilo místo na startovním roštu - letos v něm bude pouze 28 stabilních jezdců (po odchodu továrny Mahindra/Peugeot) ze šampionátu MS) pro mistra světa Moto3 z roku 2012 Sandra Corteseho!

Ten, jak jistě našim pozorným čtenářům není žádným překvapením, chtěl a měl závodit za tým Kiefer Racing v kubatuře Moto2 s motocyklem KTM. Protože se ale převzetí týmu britským investičním bankéřem Davidem Pickworthem neuskutečnilo a německému pilotovi bohužel zhasla v posledních hodinách i poslední šance závodit v Moto2 a sice za tým Petronas Sprinta jako týmový kolega Hafizhe Syahrina. Ovšem 1 - 1,2 milionu Euro na zakoupení místa 27-letý jezdec a první historický mistr světa Moto3 bohužel nemá.

Ovšem Cortese zřejmě je schopen s pomocí svých sponzorů koupit si místo na startovním roštu v Moto3 (400 až 500 000 Euro), a rovněž jeho věk (6. ledna mu bude 28 let) mu ještě účast v MS-Moto3 umožňuje.

„Dovedu si představit návrat do Moto3!“. , říká hodně překvapivě zkušený německý pilot a hned dodává: „Musel bych ale zhubnout o 3 až 5 kg“.

Mimochodem, zatím žádný z dosavadních mistrů světa Moto3 nezůstal v této kubatuře ještě následující rok, neboť všichni, tedy včetně Corteseho samotného, hned spěchali do kubatury Moto2.

Sandro Cortese je v MS-Moto3 stále ještě rekordmanem z mnoha pohledů, v této kubatuře závodil pouze jednu sezónu - v roce 2012: Za tým Red Bull-Ajo-KTM byl v 17 závodech GP odmávnut 15x v Top-3, tedy má koeficient úspěšnosti pódiových umístění 88,24%. V roce 2012 získal sedm Pole-Position, dvakrát si vyjel vítězný hattrick (Pole-Position, nejrychlejší kolo v závodě, vítězství), mistrem světa se stal ve věku 22 let a 289 dní - a je tedy nejstarším mistrem světa této kubatury.

Němec Cortese je sedminásobným vítězem Grand Prix, a ve svých 221 absolvovaných závodech Grand Prix (125 ccm, Moto3 a Moto2) získal celkem 29 pódiových umístění!

Mimochodem: Své první první vítězství vůbec slavil na Masarykově okruhu (125 ccm 2011), stejně jako své první pódium v kubatuře Moto2 v roce 2014.

Ovšem zatímco v kubaturách «Lightweight» (125 ccm a Moto3) patřil Cortese od roku 2008 k těm nejlepším (2008 - 8.; 2009 - 6.; 2010 - 7.; 2011 - 4.; 2012 - 1.), tak v Moto 2 se pouze jednou dostal v celkovém hodnocení do Top-10 (2014 - 9.) a od té doby šly jeho výkony směrem dolů (2015 - 11.; 2016 - 15.; 2017 - 18.).

V MS-Supersport měl Cortese na sezónu 2018 také jednu nabídku, ale: Tým Yamaha manažera Garyho Reinderse měl o něho eminentní zájem, ale slibované peníze pro tento tým pocházející z Indie do Evropy nedorazily....



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama