Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona

Když 16. srpna web SPEEDWEEK.com informoval o tom, kdo bude v roce 2026 sedět po boku Nicola Bulegy na druhé tovární Ducati v mistrovství světa superbiků, vzbudilo to rozruch, ale nikdo tomu 100% nevěřil. Nyní je to oficiální.

Jasné to bylo už od června, ale oficiální to bylo až nyní: Ducati se po této sezóně loučí se svým dvojnásobným mistrem světa superbiků Álvarem Bautistou (40), nejúspěšnějším jezdcem italského výrobce, pokud jde o vítězství napříč všemi třídami.

10. června oznámil tým Aruba.it Ducati prodloužení smlouvy s vicemistrem světa Nicolem Bulegou. Ital dostane tučné zvýšení platu, takže pro druhého jezdce zbude jen málo. Pro Bautistu je to po jeho obrovských úspěších nepřijatelná situace.

Když Ducati odmítla uplatnit svou opci na Bautistu pro rok 2026, ukázalo se, že toto spojení je prakticky zachránitelné. Jednání tak začala od nuly, ale podmínky zůstaly nezměněny: Tým z Aruby nemá rozpočet na dva vysoce placené jezdce. V posledních deseti letech se Ducati vždy spoléhala na lídra týmu a snažila se mu poskytnout co nejlepší #2.

Před letní přestávkou se Bautista zoufale pokusil vrátit se k debatě o setrvání u Aruby. Tehdy ale už dávno bylo jasné, že Ducati hledá „nového Bulegu“: mladého a talentovaného jezdce, který by se mohl ujmout vedoucí role v Ducati, pokud by vlajková loď Bulega v roce 2027 přešla do MotoGP.

„Červení“ našli, co hledali – docela překvapivě – v Ikeru Lecuonovi, který je o 15 let mladší než jeho španělský krajan Bautista. Ačkoli Lecuona již absolvoval čtyři roky závodění v mistrovství světa superbiků a dva roky v MotoGP, je mu pouhých 25 let a je téměř o tři měsíce mladší než Bulega. Několik vedoucích pracovníků Ducati je přesvědčeno, že jeho potenciál je mnohem větší, než co ukazuje na Hondě Fireblade.

Rodák z Valncie vstoupil do mistrovství světa v 16 letech a od té doby závodil v třídách Moto2, MotoGP a Superbike. V Moto2 obsadil druhé a třetí místo a dvakrát třetí místo v mistrovství světa superbiků – ale nikdy nezískal vítězství. V první desítce mistrovství světa skončil pouze jednou: devátý ve své první sezóně superbiků v roce 2022 za tovární tým Honda. Navzdory několika zraněním a pěti vynechaným závodům je v současné době celkově devátý.

V 10:00 hodin dopoledne oznámila Honda svůj rozchod s Lecuonou na konci sezóny. O půl hodiny později Ducati oficiálně potvrdila Španělův podpis. Lecuonova smlouva platí pouze do roku 2026, protože dohoda mezi týmem z Aruby a Ducati po tomto datu končí. Tato spolupráce bude pokračovat, ale zatím není právně finalizována.

Jak ale informoval SPEEDWEEK.com, Bautista má v úmyslu se připojit k týmu Barni Spark Ducati jako druhý jezdec a soutěžit v mistrovství světa superbiků další sezónu. Jezdec to podmiňuje technickou podporou Ducati; obě strany jsou velmi přesvědčeny, že brzy dojde k dohodě.

Potvrzení jezdci v MS-Superbike 2026:

Bimota: Alex Lowes (GB), Axel Bassani (I)

Kawasaki: Garrett Gerloff (USA)

Honda: Jake Dixon (GB)

ROKiT BMW: Danilo Petrucci (I)

Pata Yamaha: Andrea Locatelli (I)

GRT Yamaha: Remy Gardner (AUS), Stefano Manzi (I)

Aruba.it Ducati: Nicolo Bulega (I), Iker Lecuona (E)

Barni Spark Ducati: Yari Montella (I)

Motocorsa Ducati: Ryan Vickers (GB)

Elf Marc VDS Ducati: Sam Lowes (GB)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama