Reklama

Max Kofler s KTM v Grand Prix a další news z Moto2- a Moto3

Sousední Rakousko bude mít 2020 rovněž stabilního jezdce v mistrovství světa Grand Prix. Bude jím 19-letý Maximilian Kofler, ten pojede za tým CIP Green Power s motocyklem KTM.

Maximilian Kofler už letos dvakrát startoval s wild card ve Spielbergu a na Silverstone, ovšem za «Aspara», za kterého jezdí Kofler šampionát CEV-Repsol.

2020 pojede celou sezónu jako stabilní jezdec, což bylo dnes oficiálně potvrzeno. Jeho týmovým kolegou bude u Alaina Broneca - majitele týmu CIP - Jihoafričan Darryn Binder.

Rovněž bylo dnes oficiálně potvrzeno, že se do MS-Moto3 vrací v sezóně 2020 Khairul Idham Pawi. Ten se podrobí v «Kuala Lumpur Sports Medicine Centre» už potřetí operaci pravé ruky. «KIP» bude až do konce sezóny MS-Moto2 nahrazen Adamem Norrodinem ze šampionátu CEV-Repsol.

Horší situace je momentálně u jejich krajana Syahrina. Populární Hafizh Syahrin se s motocyklem KTM v týmu Tech3 letos neprosadil jako vloni s Yamahou a tak po sezóně 2019 musí své místo uvolnit Bradu Binderovi. A protože se vloni zrovna v nejlepším nerozešel s týmem Petronas Sprinta, tak za ně rozhodně nebude závodit v příští sezóně. Syahrin tak má pouze jednu šanci: Fausto Gresini sice ztratil sponzora Federal Oil a pojede pouze s jedním pilotem (odchází Sam Lowes do Marc VDS), kterým bude Niccolo Bulega, druhé místo je tak volné. A protože týmový majitel Enrico Tasca - Tasca Racing - místo na startovní roštu na příští sezónu nedostal (stejně jako Kiefer Racing), tak je připravena varianta «Joint-Venture», která spočívá v tom, že «žolíka» by dostal u Gresiniho do Moto2 právě současný pilot MotoGP Syahrin.

AKTUALIZOVÁNO: Dle posledních informací, by se měl Hafizh Syahrin objevit nakonec u «Aspara» jako týmový kolega Arona Caneta.

Hodně nového se událo rovněž v týmu NTS RW Racing! Ve čtyřech zámořských závodech pojede místo Jihoafričana Stevena Odendaala Švýcar Jesko Raffin, to se ostatně dalo předpokládat. Daleko podstatnější je ovšem to, že tým opouští 60-letý šéfmechanik Hans Spaan - devítinásobný vítěz Grand Prix a více-mistr světa 125-tek v letech 1989 a 1990. Ten byl od samotného začátku týmu RW Racing GP u jeho zrození, celkem 9 pódiových umístění a tři vítězné závody (2x Luis Salom, 1x Livio Loi) bylo dosaženo pod Technical-Directorem Hansem Spaanem. A i předchůdce - tedy tým Arieho Molenaara - získal dva tituly mistra světa Japonce Haruchiky Aokiho v kubatuře 125 ccm (1995 a 1996) za technického vedení tohoto renomovaného šéfmechanika.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama