Reklama

Konec Ježkovy kariéry ve WorldSBK?

Ačkoliv to ještě nikde nebylo oficiálně prezentováno, tak po Brně se kariéra Ondry Ježka v MS-Superbike nachýlila ke svému konci a tak určitě neuškodí trochu statistiky.

Málokdo zřejmě ví, Ondra Ježek už letošní sezónu ve WorldSBK vlastně neměl závodit, vše bylo připraveno k tomu, aby jezdil za Viktora Nosse v šampionátu EWC právě s bratry Smržovými a Karlem Hanikou, jako český «Dream Team» s motocyklem BMW.

Pak ale přišla finančně velmi lákavá nabídka od Mirca Guandaliniho a jeho týmu Guandalini Racing na sezónu 2018 a kuřimský lokalmatador si přestup do EWC rozmyslel - ostatně ve svých 29 letech má na tuto kubaturu ještě čas. Navíc si chtěl zazávodit v tomto šampionátu před domácími fanoušky, když se Brno po 6 letech vrátilo do kalendáře WorldSBK.

Nyní po absolvování 38 závodních jízd v šampionátu WorldSBK nastal zřejmě čas definitivního odchodu do EWC. S počtem 38 odjetých jízd je Ježek na třetím místě za Jakubem Smržem (152 závodních jízd) a Jiřím Mrkývkou (133) - dle wsb-archives.co.uk.

V počtu získaných bodů - celkem 25 - je z historického pohledu Ježek na místě třetím: Více mají pouze Kuba Smrž - 684,5 bodů a Karel Abraham - 33. Nejlépe byl odmávnut jako 11. v druhé portugalské jízdě 2017.

Jinak má na svém kontě tento 29-letý sympaťák 23 závodů v WorldSSP, 53 jízd ve své speciální kubatuře STK 1000 a nesmíme zapomenout ani na 25 závodů v STK 600. Právě v «malých» stocích získal své první podium na mezinárodní scéně, když dojel jako třetí na Lausitz Ringu 2007 s Kawasaki.

V WorldSSP se mu už tolik nedařilo, také závodní materiál nebyl většinou ten nejlepší: Přesto stojí za zaznamenání 3 umístění v Top-10 s motocyklem Kawasaki za tým Go-Eleven - sedmý v Imole, osmý na Phillip Islandu a devátý v Assenu - vše v sezóně 2016.

Jeho parádní kubaturou ale byly «velké», tedy «litrové» stocky! a především oblíbené tratě: italská Imola a nizozemský Assen! Během 53 závodů této kubatury získal 6 pódií, včetně jednoho vítězství a celkově celkem třikrát skončil v Top-6. První pódium za 3. místo se mu sice podařilo získat v Brně 2009 s Hondou, ale potom následovaly úspěchy s motocyklem Ducati především za italský tým Barni. Třetí skončil 2013 v Imole, druhý 2014 v Assenu a pak následovalo jeho jediné vítězství - Imola 2014. O rok později si pódia a třetí místa zopakoval na stejných okruzích, v Assenu a v Imole.

Nyní se Ježek rozhodl pro novou kariéru, v EWC za tým Mercury Racing. První start bude v kultovní 8hodinovce v Suzuce koncem července 2018, kdy tento tým by měl startovat ve složení Karel Hanika, Ondřej Ježek a Francouz Sylvain Barrier. Nezapomínejme, že tým Viktora Nosse je v průběžné klasifikaci šampionátu EWC 2017/2018 v Top-5!

Dle informací našeho webu by se mohl Ondřej Ježek - pokud dojde k dohodě s týmem - objevit s «wild card» v kubatuře Moto2 za tým Willi Race buď v Brně nebo v Misanu...



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama