Reklama

Kolik stojí minimálně materiál v Moto3?

V porovnání s obdobím, kdy končila dvoutaktní éra kubatury 125 ccm, se ceny nové kubatury Moto3 od samotného základu zvětšily. Ale regulace cen potřebného závodního materiálu se postarala o to, že týmy musí za své jezdce vydat pouze daný budget.

V MS-Moto3 se původně předpokládalo, že budou mít možnost startovat v mistrovství světa i ostatní výrobci podvozků nebo menší ladičské firmy. To ale není aktuální skutečnost, firmy jako Ioda-Emir, Suter, Oral, FGR, KRP, FTR nebo Kalex, stejně jako Mahindra a Peugeot už dávno ze šampionátu odstoupily.

2018 a 2019 závodily mezi sebou KTM a Honda; 2020 se vrací KTM se svou druhou značkou Husqvarna. Tato závodní stáj byla v MS-Moto3 aktivní už 2014 a 2015. Nyní bude závodění této značky «Husky» provozovat Max Racing Team a jako jezdci se představí «Enfant terrible» Romano Fenati (jedenáctinásobný vítěz Grand Prix) a Alonso Lopez.

Týmy mají pro jednoho závodníka na kompletní sezónu k dispozici celkem šest čtyřtaktních jednoválcových motorů o objemu 250-ccm. Maximální počet povolených otáček je 13.500/min. Týmy se mohou sami rozhodnout, zda použijí 6 nových motorů, nebo kombinaci tři nové a tři staré s jednou revizí. Normální životnost jednoho motoru je 2.000 km.

Cekově je nutno počítat u týmů KTM s částkou 180.000 Euro pro jednoho jezdce, IRTA a Dorna převezmou náklady ve výši 60.000 Euro za motory.

Mimochodem: Pro CEV-Repsol-MSJ nabízí KTM loňské motocykly po kompletním servisu za 55.000 Euro (bez ECU).

A s takovými cenami musí týmy Moto3-KTM kalkulovat pro jednoho jezdce:

€ 85.000.- pojízdné šasí
€ 20.000.- dva testovací motory
€ 80.000.- náhradní budget/pro případ pádů

Celkově pro jezdce: € 180.000.-



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama